HTML

Másik Magyarország

"Jelet kell hagynom, hogy volt egy másik Magyarország." S élesen látta ezt a másik hazát, melyet szívével és tollával védett, mint ősei karddal és buzogánnyal.- Márai

Címkék

2009 (1) 2010 (1) 2014 (1) amerikai külügyminisztérium jelentése (1) ateizmus (1) átlagmagyar (1) barát (1) büntetés (1) céltalanság (1) charta (1) cigány (2) cigányok (2) dinoszauruszok (1) elit (4) ellenségkép (3) előrehozott választás (1) ember (1) emberi lét (1) ep választás (1) értékvesztés (2) értelmiség (3) európa (2) európai magyar (1) európai parlamenti választás (1) európai unió (1) fejlődés (1) felelősség (2) fidesz (5) gázpisztoly (1) gondolatébresztő (1) gondolatok (1) gulyáskommunizmus (1) gyerek (1) gyurcsány (1) hajnal (1) hatalom (1) hatvany lajos (1) hazugság (1) hit (1) holokauszt (1) hülyék (1) hungaricum (1) idea (1) identitás (1) index (1) integrálódás (1) isten (1) jegyzetek (1) jobbik (3) jobboldal (2) jobbos (1) jövőkép nélküliség (1) kádárizmus (1) kapitalizmus (3) katasztrófa (1) kellemes ünnepeket (1) képregényhősök (1) kezdeti optimizmus (1) kis szocializmus (5) kormány (1) kormányzás (1) közélet (5) közerkölcs (1) kurucinfó (1) liberalizmus (1) lmp (1) lokálpatriotizmus (1) lottó (1) magántulajdon (1) magyar (2) magyarország (1) második kerület (1) mdf (1) megmondás (1) még köszönd is meg (1) melegfelvonulás (1) morális problémák (2) motiválatlanság (2) mszp (2) myvip (1) nacionalizmus (1) nemzet (1) nem láttuk hogy ekkora baj van (1) neoliberalizmus (1) nép (5) népostorzás (2) new generation (1) örkény (1) orosz grúz háború (1) ország (3) példakép (1) polgár (1) politika (3) politikai felhozatal (1) populizmus (2) program (1) racionalizmus (1) reakció (1) reform (2) rendőrség (1) rendszer (1) roma (1) s.o.s. (1) sablon (1) séma (1) szakértői (1) szdsz (4) szélsőjobb (1) sznob (1) szociopaták (1) szolidaritás (1) társadalom (7) törvény (1) trianon (1) ugar (1) újév (1) újra állományba helyezés (1) új kezdet (2) választás (2) változatosság gyönyörködtet (1) védelem (1) viszockij (1) vízfej (1) voks10 (1) west balkán (1) zsidó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • TitokJolán: bion-bion (2011.09.14. 23:07) Az európai magyar
  • Lance2010: azt kihagytam, hogy nemcsakhogy nehezebb bejutni, de egyes szakokon hat-tízszeres túljelentkezésrő... (2011.07.19. 02:28) A dinoszauruszok kihalása elhalasztva
  • 1.szóló: "A Jobbik baloldali..." Basszus, most értettem meg, hogy miért is nem a patkó jobbszélső ülésein ... (2010.06.30. 23:05) Transzformációk
  • életfa: Ideje van visszatérni a Szent Korona rendszeréhez. A szellemiségéhez és a gyakorlatához is. (2010.06.06. 10:42) Most komolyan?!
  • I. P. S.: Ha csak ebből az írásból indulnék ki, azt hinném, húszéves egyetemista vagy. Van is egy ismerősöm,... (2010.06.06. 01:18) Tégy a motiválatlanság ellen!

Látogatók

2008.03.25. 14:57 d.z.

Képzelt kampányprogramom

Alább olvashatók elképzeléseim egy 2010-es kormányprogramhoz. Nevezzük pártomat EP-nek. (Esélytelenek Pártja)

1; Szociális háló

Az EP teljes mértékben elfogadhatatlannak tartja, hogy Magyarországon a szociális háló rengeteg olyan elemet tart fent (évi cirka 1200 milliárdért), amelyek nincsenek rászorulva, csupán kihasználják az ingyenélés lehetőségét. Ennek érdekében a következő megoldásokat javasoljuk.

a; Minden segélyt lecsökkentünk (munkaképes egyéneknél) az eddigi 60 százalékára, és ezzel egy időben a fennmaradó részből ingyenes OKJ-s, vagy egyéb munkaszerzéshez elengedhetetlennek minősülő oktatást biztosítunk.

b; Amennyiben az oktatási lehetőséggel nem élnek, és nem találnak munkát, a segélyezést megszüntetjük, ha eltartott van a családban, őt az állam veszi gondozásba.

c; Amennyiben az illető a tanfolyam elvégzése után nem kap állást, hetente 5-napi közmunkához kötjük az eddigi segélyek 80 százalékának megszerzését. Továbbá elvárjuk, hogy 2 havonta bizonyítsa, hogy nem talált állást.

d; Amennyiben valaki később a b; bekezdésnél bemutatott egyének közül megsérti a törvényt, addig nem hagyhatja el a büntetés végrehajtási intézményt, amíg nem végzett el valamilyen OKJ-s, vagy egyéb munkavállaláshoz szükséges tanfolyamot.

Biztosak vagyunk abban, hogy a fenti intézkedések bevezetésével súlyos 100-milliárdok spórolhatók meg.

2; Egészségügy

Az EP egyetért azzal, hogy az egészségügyben versenyt kell létesíteni, mivel az állam önmaga nem képes egy ekkora szervezet hatékony üzemeltetésére. Ennek érdekében a következő lépéseket látjuk indokoltnak:

a; Az egészségügyi ellátást egyelőre regionális pénztárakra kívánjuk osztani, és ezeket 100%-ig magánkézbe adni, miközben maga az OEP állami tulajdonban marad.

b; További reformintézkedésekről az egészségügy terén csak a már kialakult új rendszerben kívánunk tárgyalni, a pénztárak bevonásával. Magyarországon ma viszonylag magas az egészségügyi hozzájárulás, ezért lehetséges, hogy magángazdálkodók jövedelmezővé tudják tenni az egészségügyet további intézkedések nélkül, sőt esetleg járulékcsökkentés mellett.

3; Közlekedés

Az EP úgy gondolja, hogy egy XXI. századi Magyarországon az állammal szemben nem lehet elvárás, hogy az adófizetők rovására tartson fenn munkahelyeket. Míg a XIX. században a vasút jelentette az egyetlen gyors utazási módot, addig ma jelentősen átértékelődött a jelentősége. Elsősorban az elővárosi közlekedés gyors és hatékony biztosítása, továbbá a fővonalak jelentős mértékben való fejlesztése volna a cél. A szárnyvonalak mára már elhanyagolható forgalmát a nem kötött pályás közlekedés sokkal hatékonyabban tudja szállítani. Ezért úgy gondoljuk az alábbi változtatások szükségesek:

a; A kihasználatlan szárnyvonalak azonnali megszűntetése, vagy önkormányzati kézbe adása. Megszűntetés esetén az ott található eszközök azonnali értékesítése.

b; A volán társaságok kötelezése az addigi vasúti szolgáltatás minőségéhez való igazodásra mikor átveszik az utasszállítást.

c; A bejövő pénzekből meg kell kezdeni a fővonalak azonnali rekonstrukcióját és a nagyobb állomások fejlesztését. 2020-ra az ország bármely nagyvárosát legalább másfél óra alatt el kell érni Budapestről.

Fontosnak tartjuk továbbá, hogy távlati közlekedésre ne Budapest legyen az egyetlen kiindulási pont, ezért az önkormányzatokkal közösen növelni kívánjuk a regionális repterek kapacitását.

4; Hon- és Rendvédelem

A mai magyar honvédség nagyjából megfelel a hazai, és nemzetközi elvárásoknak. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a honvédség keretszámát bővítsük, mivel a mostani 20000 fő valódi veszély esetén nem jelentene biztonságot, emellett meg lehetne fontolni még egy lehetséges lépést:

A honvédség és a rendőrség összeolvasztását.

Mivel a jövőben nem valószínű, hogy támadás érné az országot, megfontolandó az eddigi honvédek felhasználása rendvédelmi célokra, és vica versa ugyanez a rendőrökkel.
Ezzel a lépéssel gyakorlatilag a rendőrség sorolódna be a honvédség kötelékébe, és ezzel megoldódna mindkét testület emberhiánya. A rendőröknek át kéne esniük katonai kiképzésen, a honvédeknek pedig rendvédelmin.

Egy ilyen lépés persze csak akkor léphető meg, ha itthon politikai béke van, és tartósnak is ígérkezik. Még ekkor is nagyon figyelni kell majd a köteléken belüli hatalommegosztásra.

5; Oktatás

Az EP fontosnak tartja, hogy az oktatást jobban szétbontsuk és hatékonyabbá tegyük.
Ennek érdekében a következő lépéseket gondoljuk helyesnek:

a; A leszakadó társadalmi rétegek felzárkóztatását meg kell kezdeni lehetőleg már óvodában, de később is szem előtt kell tartani.

b; Növelni kell a szakirányba tanuló diákok keretszámát.

c; A mostani kiemelkedően magas felsőoktatási ösztöndíjak mellett mindenképpen jogosnak gondoljuk a tandíj bevezetését. Ennek összegét évente valahol 50 és 70 ezer forint között látjuk megalapozottnak.

6; Külügyek

Mivel a magyarság kiterjedése jóval nagyobb, mint országhatárunk, ezért az EP külügyi szempontból elsődlegesnek a határon túli magyarok ügyét tartja. Az ő érdekeik pedig azt kívánják, hogy:

a; Budapest kiváló kapcsolatokat ápoljon a környező országokkal.

b; Az anyaország támogassa az autonómia törekvéseket.

c; A hazai kormányzat ne féljen beleszólni olyan belügynek minősülő külföldi döntésekbe, melyek a magyarságot sújtják. (pl. Benes-dekrétumok)

d; Magyar állampolgárság visszaadása a határon túli magyaroknak.

Emellett fontosnak tartjuk, hogy az Európai Unióval, és Oroszországgal kiegyensúlyozott kapcsolatokra törekedjünk. Az Amerikai függést a lehetséges mértékig vissza kell szorítani.

A további pontokban a politikai életen belül viszonylagos egyetértés van, ezért ezeket a területeket nem kívánjuk érinteni.


Nos, ez lett volna rövid kampányprogramom, kíváncsian várom, hogy van-e olyan ember, aki erre szavazna?

7 komment

Címkék: program reform 2010


A bejegyzés trackback címe:

https://masikmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr15396027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shenk 2008.03.25. 21:41:49

Üdv!
Hát, ha erre, ebben a formában nem is, de mindenképpen vannak benne támogatandó elképzelések, főleg az 1., 3., és 5. pontban.
A hon- és rendvédelem összevonásával nem értek egyet, nem tudom a szerző ismer-e katonákat, és ismer-e rendőröket. Ha igen, akkor biztosan tudja, hogy az két külön világ, minden szempontból (és itt most nem csak az alapvető emberi értékekre, s az átlagos intelligenciaszintre gondolok), így a két intézmény összevonása borzasztó nagy feszültségeket okozna a tagok között, s szvsz mindennemű munkát lehetetlenné tenne.
Külön-külön viszont mindkét terület megreformálásra szorul, elsősorban a technikai szint fejlesztése, és a vezérkarok vízfejének leapasztása révén.
Az eü-et mindenképpen állami kézben tartanám, viszont profitorientálttá tenném valamilyen szinten, s szigorú elszámolási rendszert vezetnék be az eü-ben, de oly módon, hogy az finanszírozható legyen. Mint írtad, elég magasak a járulékok, így pénz bőven van, csak odafigyelve kell elosztani. Vizitdíjat visszaállítani, vagy másképpen megoldani, hogy csak a valóban betegek menjenek orvoshoz.
Oktatásról még annyit, hogy a munkaerőpiacon semmit sem érő egyetemi, főiskolai szakok keretszámát radikálisan csökkenteném, akár 50-90%-kal is egyes esetekben, viszont a mérnök, orvos, egyes természettudományos és szakképzéseket támogatni kell minden eszközzel.

nyelv-ész 2008.03.25. 22:14:01

Ez szerintem tényleg esélytelen, mondom is, hogy miért (jó hosszú lesz):

1. Nem rossz az alapkoncepció, de ezzel csak azt éred el, hogy a csökkentett állami segély különbözetét a delikvens összekoldulja az önkormányzattól meg a szintén állam pénzén működő szeretetszolgálattól. Az elv jó, hogy csak átképzéssel kaphasson hosszabb távú segélyt valaki, de én a segély összegét a korábban munkával töltött évek alapján arányosítanám. Nem mindegy, hogy valaki 30 év meló után kerül utcára, vagy pályakezdőként nem fűlik a foga a melóhoz.

2. Ez a regionális meg magánbiztosító ez egyenes út az egészségügy csődje felé, már korábban írtam, miért. Mindenhol bebizonyosodott, hogy rossz, ne kezdjünk mi is kísérletezni, hátha nálunk jobb lesz. A tőke mindenhol profitorientált, nálunk is.

3. Nálunk okosabb országokban fejlesztik a vasutat, és nem csak a fővonlakat. Ahol reális igény van rá, ott fejleszteni kell, és ne írjunk le ilyen marhaságokat, hogy a szárnyvonal az rossz, mert a büdösbusz hatékonyabb. A hazai szárnyvonalak lerohadása nagyrészt a MÁV aknamunkája miatt van, hiszen az igényekre magasról tevő menetrend nyilván elriasztja az utast. Te sem járnál olyan busszal dolgozni, amivel nem érsz be időben a munkahelyedre.

4. A NATO-ba belépésünk óta folyamatosan kapjuk a kritikát, hogy mennyire impotens a honvédelem, tehát azt leírni, hogy megfelel a nemzetközi elvárásoknak, nem biztos, hogy fedi a valóságot.
A hon- és rendvédelem összeolvasztása pedig erősen emlékeztet a diktatúrák megoldásaira, ezt a kérdést tehát levenném a napirendről.

5. Ez szép, amit leírtál, csak a lényeg hiányzik:

- Vissza kell állítani a pedagógus anyagi és erkölcsi megbecsülését. A pályára alkalmasak kapjanak olyan fizetést, hogy rendesen megéljenek belőle, az alkalmatlan kontraszelektált meg menjen el kapálni.

- Az iskoláknak a színvonalas működéshez szükséges anyagi támogatással kell rendelkezniük, még azon az áron is, hogy esetleg kevesebb van belőlük. Három-négy falu eltarthat egy iskolát közösen, ha a gyerekeknek nem kell 10 km-t gyalogolniuk, hanem van rendes közlekedés, netán iskolabusz. Nem csak pénzkérdés, akarat és szervezés kérdése is.

6. Az autonómia törekvések konrétan mit takarnak? Kulturális autonómiát? Mert annak van értelme és létjogosultsága az EU-n belül és kívül egyaránt. A harcos irredenta "Erdélyt vissza" kardcsörtetés viszont csak ront a kintiek helyzetén.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.03.25. 23:20:22

shenk: a kihasználatlan, felesleges (pl. pedagógus szakok) jórészét valóban költségtéritésessé kellene tenni, és csak annyit meghagyni támogatottnak, amennyire szükség van. Sorry kihagytam.

nyelv-ész: a 4-esre és a 6-osra kivanok válaszolni.
A 4-es esetében én pontosan nem tudok olyan esetekről, amikor ez megvalósult (mármint összevonás).
Mint, írtam ez kurvára rizikós, és inkább csak azért tettem bele, mert kíváncsi voltam milyen reakciók jönnek rá, illetve szeretném tudni, hogy pontosan miért is megoldhatatlan demokratikus rendszerben.
A 6-os pedig autonómiáról szól, nem határmódosításról, ennél pontosabban nem tudom leírni. Ez azt jelenti, hogy az adott terület (Vajdaság, Székelyföld) nagyobb fokú önállóságot kap, önálló rendvédelemmel, bizonyos esetekben törvényhozási lehetőséggel, stb.
A lényeg az volna, hogy az adott kisebbség, tekintve, hogy ezen területen gyakorlatilag csak ők élnek, bizonyos méretű önrendelkezési jogokat kap. Az ilyen helyzetekben Európában, de a világban is általában autonómia van.

amondó (törölt) 2008.03.26. 20:36:14

Csatlakozom az eü regionális magánbiztosítós ötlet kritizálóihoz.

Ha az állam (azaz egyetlen biztosító) nem volt képes eddig hatékonyan menedzselni az egészségügyet, akkor 5 db magánkézben lévő biztosító még kevésbé fogja. A különbség annyi, hogy óriási pénzek mennek el marketingre és többletadminisztrációra. Ha regionális biztosítók vannak (területenként), akkor pedig hol a verseny?

Amit a segélyekről írsz, az kissé drasztikus, de jó irányba mutatna.

shenk 2008.03.26. 21:50:03

amondó:

Mint írtam, nem támogatom az eü magánosítását, viszont abban megcáfolnálak, hogy sok pénz elmenne a többletadminisztrációra. Valószínűleg az eddigi adminisztrátorok kevesebb bért kapnának (kiszerveznék a tevékenységet, kirugdalnának egy csomó embert, stb.) és nagyfokú IT fejlesztés után a költségek csökkennének. Azt nem értem, hogy attól, hogy valami állami tulajdon, miért nem lehet profitorientált? Vagy miért nem alkalmaznak az állami szférában magas technikai színvonalú hálózatokat, meg úgy egyébként miért van lemaradva ez a szféra mindenben... Pénz lenne, csak ésszerűen kell elkölteni, és nem a testvérem haverjának a cégétől kell beszerezni a dolgokat, hanem onnan, ahol a legolcsóbb, legjobb az ár/érték arány.

SzaboZsee 2008.04.14. 01:03:56

Megkésve bár:
1: A szociális háló lényege nem a csak munkanélküliek éhenhalásának megakadályozása, hanem a rászoruló állampolgárok, gyerekek, idősek támogatása. Itt a hangsúly a rászorultságon van: meg kell szüntetni *minden* alanyi jogú támogatást és jövedelemfüggővé tenni. Ehhez természetesen szükség van a rászorultság pontos és független elő-és utóellenőrzésére, amire (mint minden rendes államban) az adóhivatal lát el. Az előellenőrzés minden esetben kötelező, az utólagos szúrópróbaszerű és ha a jogosultság hiányában mégis felvett támogatást súlyosan büntessék. Szintén büntetendő a célzott támogatás nem a célnak megfelelő elköltését (csal. pótlékot nem lehet piára költeni). Családi pótlék legyen legalább 2-3 év munkaviszonyhoz kötve.
2: Bárki, aki azt mondja, hogy a jelenlegi állami eü. működőképes és jó, az menjen már el kórházba! Finanszírozási oldal: A jelenlegi eü.-pénztári rendszer (figyelem: ez nem biztosító!) alkalmatlan a hatékony működésre, mert az alapelvei nem a 21. század piacgazdasági alapelveire, hanem az '50-es évek kommunista *ideológiájára* épülnek. (Szarból várat.) A biztosítók néhány komoly biztonsági megkötéssel (alaptőke-minimum, pü. felelősség) indíthassanak eü. bizt. szolgáltatást. Eü. bizt. kötelezően nyújtson alapszolgáltatást, a kiemelt szolg. opcionális (mint ahogy igénybe venni is). Alapszolg. köre nagyjából az életmentő ellátás, többágyas kórházi szoba, stb. A biztosítónak a szerződés kötelező, de a járulékfizetők esetén alkalmazhat járulékdifferenciálást: rendszeres szűréssel, egészéges életmóddal a járulék csökkenthető legyen. A járulékfizető felelős a nem-járulékfizető családtagjai egészégi állapotáért. Ja, és a co-payment (vizitdíj, napidíj) marad/visszajön, gyermekeket kivéve mindenkire vonatkozóan. Ellátási oldal: Az eü. intézmények önálló gazdasági társasággá válnak, eladhatók, ha piacképesek, ha úgy alakul, tönkre is mehetnek: nem kell kórház minden sarokra, ha pedig jó a kórház, úgyis meglesz a forgalma a fennmaradáshoz. Ellenőrzési oldal: Az ellátás ellenőrzését a finanszírozó biztosító végzi, ugyanis az ő érdeke, ugyanúgy, mint a járulékfizető egészségi állapotának rendszeres ellenőzése. Ugyanis a megelőzés olcsóbb, mint a gyógyítás, a gyors és hatékony gyógyítás pedig kifizetődőbb, mint a hatástalan hosszú (amikoris nem fizet a járulékfizető).
3: Országos szinten vasúti-gyorsvasúti közlekedés fejlesztése, kihegyezve az áruszállításra és a közúti árutranzit vasútra terelésére, pályabővítés. Kisforgalmú vasútvonalak megszüntetése vagy átadása az arra igényt tartó önkormányzatoknak, kiváltás buszforgalommal.
4: Hon- és rendvédelem nem vonható össze, mert nem keverhetők a feladataik, nyelv-ész leírta a lényeget (diktatúrákban szokás). Mindkét esetben szükség van a forrásbővítésre valamint a tisztikar vezetői alkalmassági szűrésére. Mindkét szervezet erős civill kontrollt kap.
5: Egy erős felsőokt. átalakítás pozitívan hatna az alsóbb szintekre. Az intézmények alapvetően a tandíjból gazdálkodnak, amit az állam a hallgatókon keresztül pótol ki (a hallgató félévente X db állami bónuszpontot kap, amelyet az intézménynek/tanszéknek átadhat, ha elégdett vele. A bónuszt az intézmény beváltja az államnál. Tandíj alól egyetlen kivétel a hátrányos helyzet *és* a jó tanulmányi eredmény együttese. Így lassan kikopnak a szinvonalat, tényleges tudást nem adó intézmények, de megerősödhetnek a jó, de forráshiányosak.
6: Mo.-nak nem Oroszo. felé kell nyitni, hanem erősíteni az EU-val és az USÁ-val. Ez nem az önállóság feladását, hanem az álláspontok erősítését kell jelentse. A szomszédos országokkal szorosabb együttműködésre van szükség, ez magával hozza a határon túli magyarság erősödését is.
7: Ami kimaradt! Adó-, járulék- és nyugdíjreform. Adókulcsok általános csökkentése mellett a kivételek megszüntetése. Munkabérhez csatolt járulékok csökkentése. Fogyasztási adó növelése, a növekményt a nyugdíjkasszába kell tenni. Magánnyugdíjpénztári tagság, öngondoskodás támogatása. Nyugdíjak differenciált emelése, nyugdíj melletti jövedelem teljes értékű jövedelemként kezelendő (adózás, járulékok). Differenciáltabb, célzottabb adóellenőrzések cégeknél, magánszemélyeknél (bérből-fizetésből élők ellenőrzése nagyrészt kizárható). Közigazgatási reform: önkormányzatok számának csökkentése, köztisztviselői-közalkalmazotti kar csökkentése, teljesítményelvű bérezés a közszférában is. Teljes ellenőrizhetőség az ügymenetben, felelősségi szintek egyszerűsítése. Elektronikus ügyintézés fejlesztése nyílt piaci szabványok alapján, kötelező személyes ügyintézés igényének csökkentése. Teljes átláthatóság a közbeszerzésekben, a törvényalkotási folyamatokban és a bírósági-alkotmánybírósági ítélkezésben.