HTML

Másik Magyarország

"Jelet kell hagynom, hogy volt egy másik Magyarország." S élesen látta ezt a másik hazát, melyet szívével és tollával védett, mint ősei karddal és buzogánnyal.- Márai

Címkék

2009 (1) 2010 (1) 2014 (1) amerikai külügyminisztérium jelentése (1) ateizmus (1) átlagmagyar (1) barát (1) büntetés (1) céltalanság (1) charta (1) cigány (2) cigányok (2) dinoszauruszok (1) elit (4) ellenségkép (3) előrehozott választás (1) ember (1) emberi lét (1) ep választás (1) értékvesztés (2) értelmiség (3) európa (2) európai magyar (1) európai parlamenti választás (1) európai unió (1) fejlődés (1) felelősség (2) fidesz (5) gázpisztoly (1) gondolatébresztő (1) gondolatok (1) gulyáskommunizmus (1) gyerek (1) gyurcsány (1) hajnal (1) hatalom (1) hatvany lajos (1) hazugság (1) hit (1) holokauszt (1) hülyék (1) hungaricum (1) idea (1) identitás (1) index (1) integrálódás (1) isten (1) jegyzetek (1) jobbik (3) jobboldal (2) jobbos (1) jövőkép nélküliség (1) kádárizmus (1) kapitalizmus (3) katasztrófa (1) kellemes ünnepeket (1) képregényhősök (1) kezdeti optimizmus (1) kis szocializmus (5) kormány (1) kormányzás (1) közélet (5) közerkölcs (1) kurucinfó (1) liberalizmus (1) lmp (1) lokálpatriotizmus (1) lottó (1) magántulajdon (1) magyar (2) magyarország (1) második kerület (1) mdf (1) megmondás (1) még köszönd is meg (1) melegfelvonulás (1) morális problémák (2) motiválatlanság (2) mszp (2) myvip (1) nacionalizmus (1) nemzet (1) nem láttuk hogy ekkora baj van (1) neoliberalizmus (1) nép (5) népostorzás (2) new generation (1) örkény (1) orosz grúz háború (1) ország (3) példakép (1) polgár (1) politika (3) politikai felhozatal (1) populizmus (2) program (1) racionalizmus (1) reakció (1) reform (2) rendőrség (1) rendszer (1) roma (1) s.o.s. (1) sablon (1) séma (1) szakértői (1) szdsz (4) szélsőjobb (1) sznob (1) szociopaták (1) szolidaritás (1) társadalom (7) törvény (1) trianon (1) ugar (1) újév (1) újra állományba helyezés (1) új kezdet (2) választás (2) változatosság gyönyörködtet (1) védelem (1) viszockij (1) vízfej (1) voks10 (1) west balkán (1) zsidó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • kotyesz: A modell müködik , még mindig ! Mai ige: Tévedés, hogy haldoklunk , mi nem haldoklunk , mi így é... (2024.08.23. 17:09) Miért életképtelen a magyar választási rendszer
  • TitokJolán: bion-bion (2011.09.14. 23:07) Az európai magyar
  • Lance2010: azt kihagytam, hogy nemcsakhogy nehezebb bejutni, de egyes szakokon hat-tízszeres túljelentkezésrő... (2011.07.19. 02:28) A dinoszauruszok kihalása elhalasztva
  • 1.szóló: "A Jobbik baloldali..." Basszus, most értettem meg, hogy miért is nem a patkó jobbszélső ülésein ... (2010.06.30. 23:05) Transzformációk
  • életfa: Ideje van visszatérni a Szent Korona rendszeréhez. A szellemiségéhez és a gyakorlatához is. (2010.06.06. 10:42) Most komolyan?!

Látogatók

2009.03.05. 19:19 d.z.

Orosz rulett

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Mint azzal már minden bizonnyal sokuk tisztában van, a helyzetünk majdhogynem reménytelen. Az ország gazdasága összeomlott, valami kis nyugati adomány az államcsődöt pár perccel ugyan kitolta, de ettől függetlenül túlságosan is reális kilátás. Ha talán még oda nem is jutunk, akkor is évtizedes visszaesésre és társadalmi összeroppanásra számíthatnak. Ugyanis nekünk ezt a helyzetet eszünk ágában nincs megoldani. Gyávák vagyunk hozzá. A teljes szavazóbázisunkat elvesztenénk mindnyájan, ha megpróbálnánk. Egy szó mint száz: dőljenek hátra székeikben miközben vonatunk a szakadék felé száguld, nekünk ugyanis eszünk ágában nincs megállítani.

Oh, and just to inform you: we have stolen the handle, and the train won't stop going: no way to slow down.

Ezt a vészféket szokás értelmiségnek becézni. Higgyék el, nem volt valami nehéz dolgunk elhallgattatni őket, mármint az első generációt: nem kellett nagy erőkifejtés ahhoz, hogy kussoláshoz szoktatott népeket szelídebb módszerekkel ugyan, de újra erre kényszerítsünk.

Van viszont egy jó hírünk is önöknek. Van még egy lehetőségük: el lehet menni. - Na, látják nincs is olyan szar humorérzékünk, he? -

Jó, komolyra fordítva a szót, tényleg: elzavarhatnak minket még mindig. Lehet ugyanis egy új vészfékük. The new generation.

Felnőtt itt egy nemzedék, akikkel már nincs ilyen könnyű dolga a hozzánk hasonló felelőtlen politikusoknak. Ez az új rendszerben nevelkedett leendő értelmiség már tudja a szabadsága korlátait, ami sajnos jóval szélesebb, mint amivel a legtöbben tisztában vannak. Ezekből még lehetnek felelős emberek is.

Ugyanakkor, hogy magunknak is kedveskedhessünk valami jó hírrel: egyelőre nem úgy néz ki, hogy szándékukban állna felvállalni ezt a szerepet.

Szóval, Tisztelt Fiatalok!

Így, mindnyájunk nevében szeretnélek megkérni titeket, hogy maradjatok továbbra is legalább ennyire érdektelenek környezetetek dolgai iránt. Bízzatok csak bennünk: levesszük a felelősség terhét vállaitokról! Higgyétek el: lehet a demokrácia kényelmes is.

Mondhatni bársonyos... - Mondom, hogy nem vagyunk mi ilyen búval baszottak, mint amilyennek tűnünk a parlamenti közvetítésen. -

A magyar elit, 2009

56 komment

Címkék: elit felelősség értelmiség new generation


A bejegyzés trackback címe:

https://masikmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr27983792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.05. 21:29:53

"stolen", csak a kukacoskodás kedvéért. Amúgy sajnos igaz az írás.

prometheus_X 2009.03.05. 21:50:50

Minimum elgondolkodtató.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.05. 21:58:58

volt egy tortenet valakirol, aki meg akarta valtania vilagot, de legalabb az orszagot, am a halalos agyan radobbent, hogy magan kellett volna valtoztatnia eloszor...

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.05. 21:59:37

es az hatott volna a csaladjara, az a varosara, az az orszagara, az a vilagra.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.03.05. 22:04:04

Szívemből szóltál. Fiatalok, ha nem kavarjátok fel az állóvizet, akkor magatokra vessetek. Szerintetek ki fizeti majd meg az árát?

Nolet 2009.03.05. 22:11:27

ugyan már. a legjobban az keserít el, amikor huszonpár éveseket hallok, ahogy megideologizálják, hogy miért nem kell semmit tenni.

Azt kellene felfogni, hogy a választás, az a politikus számára következmény. Ha jól csinálta marad, ha nem megy (kivétel Oroszország, de nem annak kéne példának lenni). Igenis meg kell mutatni a politikusoknak, hogy van következménye a hülyeségüknek.

Nem kampányolok én se ide se oda. Ha az újak is hülyék, őket is leváltjuk. És ha ez így megy, előbb utóbb eljutnak a politikusok oda, hogyha hatalmon akarnak maradni, akkor tenni kell...

Bobby Newmark 2009.03.05. 22:12:27

Én mondjuk még fiatalnak érzem magam.

Mit kellene csinálnom? Nincs pármilliárdom pártot alapítani, nincs párt, amelyik meg akarná oldani a helyzetet.

Menjek, késeljem meg a politikusokat, vagy mi?

Bobby Newmark 2009.03.05. 22:15:45

Szal nagyjából vagy elhúzok innen, vagy megvárom az államcsődöt, meg az EU protektorátust. Vagy éhen halok, mert el kell tartanom a bürokráciát, meg annak minden ingyenélő következményét.

Ventura Blvd 2009.03.05. 22:17:52

Gondokodjál függetlenül. Ne állj be semmiféle zászló alá, ne skandálj jelszavakat, láss a jobb s a baloldali agyféltekéddel.
Ezt csináld, s rá fogsz jönni, hogy mit csinálj

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.05. 22:17:55

Igen szar a helyzet. Azert az a rengeteg ember, aki fogyasztasi hitelekkel, lakashitelekkel eladosodott ugyanugy devizaban, mint a politikusok altal vezetett allam, mennyivel jobb? Ugyanazt csinalta kicsiben. Mondom, hogy magadat kell tudnod eloszor megvaltoztatni! A tobbi csak utana jon.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.03.05. 22:18:25

A közéleti aktivitás minden jóravaló ember kötelessége egy demokráciában.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.03.05. 22:24:11

zsame, Penzgyik, br
Jól mondjátok, ilyen egyszerű.

Bobby Newmark 2009.03.05. 22:27:34

@zsame: Ja, hát kimehetek tömegben hőbörögni, meg balhét nézni, hogy jól megverjenek, meg kiröhögjenek magasról.

Vagy esetleg még azt is megtehetem, hogy tiltakozásképp nem megyek el szavazni. Biztosan jól kib*szok velük.

Na? Akkor? Fogadjam meg a tanácsot tényleg? El lehet innen menni? És ha sokan döntünk így? Mi lesz ezzel az országgal?

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.05. 22:31:17

Igen, igaz, de megmondom a frankót, hogy miért nem csinálnak semmit.

Azért, mert még sok a vesztenivalójuk. Az emberek nem csinálnak semmit addig, amíg meleg, kaja és biztonságérzet van. Ezek még megvannak mindenkinek. Még van kaja a boltban, és a gázvita is lezárult.
Csak a biztonságérzet az, ami kezd veszélyesen fogyatkozni. Valamitől elkezdtek félni az emberek, de nem tudják, hogy mitől. Valószínűleg nem fél több ember a cigányoktól azóta sem, amióta voltak ezek az esetek. Csak kell valami, amiért lehet aggódni és ezt most a nép elé tolták, hogy legyen téma. Nincs konkrét ellenségkép, akik ellen lehet harcolni. Ha nincs, akkor nem lehet elindulni semerre. (Az amiknak könnyű, mert ott okos vezetők vannak, akik mindig kijelölnek egy célt, és az a nép olyankor összefog, küzdenek, dolgoznak és ez az amitől jól érzik magukat)

Mikor a boltokban nem lesz kaja, vagy tömegeknek nem lesz fűtés(lakás)......, nos akkor azt hiszem vége lesz a szófosásnak.
(ez nemcsak erre az országra érvényes)

ratman_ (törölt) 2009.03.05. 22:51:47

legalább angolul helyesen írnál, ha már úgy érzed, helye van a posztban

ratman_ (törölt) 2009.03.05. 22:54:24

@Penzgyik: hagyd már abba légyszi az ékezetek nélküli írogatást, nagyon irritáló

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.03.05. 22:59:42

A stolen az jogos. Most nekiállhatok mentegetőzni, hogy fáradt voltam meg ideges, de hát ez van. Amúgy továbbra is, szóval, ha látok még valakit innét holnap, majd válaszolok.

ü: z

88wx335dsf 2009.03.05. 23:05:48

Akinek itt esze volna a dolgokhoz az bármikor odébbmegy 1k kilométert és nyugodtan éli tovább az életét.

A hasonszőrű és korú cimboráim nagy része már lelépett - rövidesen megyünk mi is.

Hogy miért? Nagyon egyszerű. Több az idős mint a fiatal és az 50 fölöttiek nagy része magabiztosan funkcionális analfabéta és aszerint is szavaz.

Nem kérek senkitől elnézést, nem fordítok le semmit, telepítsd magadnak újra Windowst és tanuld meg használni a szoftvereket.

Vetrov 2009.03.05. 23:36:43

@CyberPunK: jól beszélsz: ők teleszarták a klotyót mi meg sikáljuk ki? nem vagyok senkinek a felmosórongya, inkább elhúzok jó messzire, oda ahol emberszámba vesznek ...

bioboy 2009.03.05. 23:38:14

Én is fiatal vagyok,és gondolom nem mondok újat azzal, hogy irány külföld. Az országban nem csak a politikai-gazdasági hatalmat a markukban tartó, begyepesedett, "féltudású elittel" van a baj, hanem a helyi kiskirályokkal, a szintén semmihez nem értő főnökökkel, fősenkikkel is. Saját környezetemben is tapasztalom az innováció, ötletesség, előrelátás, tervezés teljes hiányát,helyette van lenyúlás, fúrás, korrupció,miegymás.

Sok fiatalnak ki kell menni külföldre,hogy tapasztaljanak,éljenek, kreatívak legyenek, a valódi életet tanulják,ne azt,amit itthon tanítanak, és akik kint ezeket már felszedték, na azokra lenne most óriási szükség.

Azt hiszem Karinthy Frigyes mondta, hogy "Én az iskolában nem értem rá tanulni, mert folyton tanítottak."

Psyman 2009.03.05. 23:39:51

AZ egyik legzseniálisabb írás az utóbbi időben, amit a Neten olvastam. Nekem legalábbis nagyon tetszik :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.05. 23:58:46

@bng: Aha. Téged meg a blogolót is jól felpofoznám. Áruljátok már el, hogy törvényes úton mégis mit tehetek?

Szólóban nem nem rontok neki a rendvédelmi szerveknek te még tömegesen sem, mert ők az erősebbek.

Forradalom? Aha. Akkor ti mejetek elől.

Bírom az ilyen kibaszott megmondóembereket... Tetszettek volna 20 éve agyonlőni a fél bagázst. Akkor 6 éves voltam én nem tehettem meg.

A Kárpátok Ostora 2009.03.06. 00:07:47

Milyen új generáció? Például a Szíjjártó, akinek pár száz milliós vagyona van havi 500 ezerből? Vagy a Zuschlag? Ugyanmár. A kortársaim pontosan ugyanolyan köcsögök, mint az előző generáció, ugyanis ők szocializálták őket. Pillanatok alatt ugyanolyanná válnak, mint az elődeik. Én már léptem és nem is megyek haza, amíg ez folyik. Egyre inkább úgy vélem, soha.

jó kis élőlény 2009.03.06. 00:08:15

Először is ez a legjobb fejléc (kép), amivel az utóbbi időben találkoztam, de tényleg. :)

Másodszor is úgy teszek, mintha meg lennék szólítva (30), és válaszolok a Magyar "Elit"-nek: nem búval vagy baszott, hanem tehetségtelenséggel, tudatlansággal és ostobasággal. Fulladj meg. Tűnj el.

Saját termemben egyike vagyok azoknak, aki lekapcsolja a villanyt. (Kutatósdi.) A "jobbak" már elmentek, de most már én, az itt "maradt" selejt is készülődök az 1 éves kisfiammal meg a kedvessel.

Én nem sajnálom a bunkók országát. A nyelvet sajnálom kicsit. De dőljön össze, ami ennyire elbaszott, innen minden irányba felfele vezet az út.

Sokkal jobban félek maradni, mint menni, és nem magam miatt félek. Neki itt nincs jövője, én meg az apja vagyok.

Ingatlant adok el, hogy biztonságban legyünk.

Tanuljatok meg jól angolul, és aki teheti, éljen normális életet.
:)

Fatman 2009.03.06. 00:11:45

Én attól tartok, hogy a szerző hiába reménykedik! Valami hasonlót már az Index címlapján is kifejtett egy elemző, de mivel ott nem lehetett kommentelni, leírom ide:

Miért nem volt több forradalom Európában 1848 után? Mert akiknek nem tetszett a rendszer, az megvehette a hajójegyét Amerikába! A gőzhajók megjelenése az első világháborúig stabilizálta az európai félfeudális államokat! Ha el tud szökni a gőz, nincs robbanás!

Attól félek, hogy ismét ez lesz! A kivándorlás lehetősége stabilizálja a rendszert!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.03.06. 00:16:49

Na jó, mégis hozzászólok egy-kettőt...
vetrov: Nem, nem volt igaza és a hangnem miatt ki is moderáltam. Egész pontosan az ezzel a hozzáállással a baj, hogy aki most nem tud felelősen viselkedni, aki egy államcsődtől várja a megoldást, az utána se fog tudni.

molnibalage: törvényes úton mondjuk elolvashatnál pár posztot bng blogján, vagy akár itt. Egész konkrétan ennyi aggyal amennyivel téged megáldott a Jóisten, legalábbis a hozzászólásodból ítélve, neked nincs sok dolgod.
Viszont másokból szerveződhetne egy erős értelmiség, akik, jó hangosan, érthetően elindítanák azt a bizonyos össznépi felelősségvállalást. Lásd kettővel előbbi poszt: masikmagyarorszag.blog.hu/2009/01/25/ki_miert_felelos

Forradalom és társai nem kilátások. Csak egy gyors kiugrási kísérlet lenne méretes pofára eséssel.
Lassú folyamatokból lehet valami. -Relatív, hogy mi lassú, fogékonyságon múlik- Ahhoz viszont a fiataloknak (egész konkrétan középosztály) rá kéne jönniük, hogy pontosan mekkora is a felelősségük a dolgokban.

Oh és visszatérve a pártalapítási témára. Meg kell találni a folyamat legalsó pontját. A saját életünkben, a hozzáállásunkban. A felelősségvállalás, a felelős állampolgári viselkedés elébb-utóbb önszerveződést, civil mozgalmakat és jobb híján, ha meglevő párt nem áll ezek MÖGÉ, hát akkor pártot eredményez.
Nem ilyen ugrásokban, világmegváltásokban kell gondolkozni, hanem abban, hogy saját részünkről mit tudnánk ilyen folyamatok indításához hozzátenni.
Ez persze magánvélemény.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.03.06. 00:20:54

Apropó kivándorlás. Nyilván nálam is már előjött a "le kéne lépni innét"-feeling. Viszont még egy darabig lehet próbálkozni. Asszem ez idevág:

„Az urak két házban találkoznak. Az egyik házat a nevén hívják: urak háza. A másik házat, amelynek szintén csak az országban élő urak dolgához van köze, mégis úgy hívják: Országháza. Az ország népei arról beszélnek, hogy száraz ősz volt, hogy nem kél a vetés, hogy a jég elverte a szőlőt, hogy nagy a drágaság, meg hogy rosszul fizetik a napszámost. Mire az ember azt várná, hogy az országról elnevezett házban is ezekről a dolgokról folyik a szó. Ehelyett azonban arról panaszkodnak, hogy milyen igazságtalanság esett Magyarországon, mert az ország hadserege császári-királyi, ami kétségtelenül azt jelenti, hogy elsősorban császári és csak másodsorban királyi.
- Az ország - mondja a regebeli bús lovagnak seprűnyél hosszúságú alakjára emlékeztető hosszú fejű, hosszú orrú és hosszú szakállú és hosszú beszédű szónok - nem tűri tovább ezt az igazságtalanságot.
Mire az ország házának falusi állomás várótermére emlékeztető termében felzúg az urak zúgása:
- Úgy van! Úgy van!
Azalatt Alsóhévizen és Révfaluban és Gyomafalván azt mondja a hévízi Vaka János a Pecze Andrásnak, a révfalusi Harangos Bálint a Sulyok Miskának meg a gyomafalvi Szabó Barna Buza Károlynak:
- Nincs föld! Nincs kenyér! Még házhelyre való sincs!
De erről az igazságtalanságról itt nem beszél senki. Az aranygyapjas rend bús képű lovagja és a harmincezer holdas hitbizomány ura a császári-királyi közé, a középre egy kötőszót, egy "és"-t követel.
- Ez a szó a mi összes sérelmeink orvoslását jelentené.
- Éljen! Éljen!
Alsóhévizen, Révfaluban és Gyomafalván, ahol ezt a sérelmet senki sem érzi, Pecze András azt mondja Vaka Jánosnak, Harangos Bálint Sulyok Miskának és Szabó Barna Buza Károlynak:
- Ki kéne vándorolni Amerikába!
Az ország házával ellentétben az ország így akarja "a mi összes sérelmeink"-et orvosolni.”

Hatvany Lajos: Urak és emberek

Johnny Quid (törölt) 2009.03.06. 00:42:38

A baj az, hogy az emberekből hiányzik a bizalom a másik fél iránt. Az egész ország egy nagy zéró-összegű játékot játszik, hiányzó hős típusút: amíg hiányzik a bizalom, nem lesz itt semmi.
És csatlakozom egy előttem szólóhoz: sajnos a kiöregedő generáció van többségben, aki még az átkosban szocializálódott, ők is maradnak. Mi fiatalok itt már csak kisebbség lehetünk: aki változni akar, annak az előző generációk nem fogják megadni a bizalmat. Másrészről meg nevelik az ugyanolyan velejéig korrupt, fejétől bűzlő bandát. Én a kiutazásra szavazok.

suckmyfish 2009.03.06. 04:03:04

Aki tiszteli sajat magat annyira, hogy a tukorbe akar majd nezni kesobb, vagy a leendo gyerekei szemebe, az kivandorol. Sajnos tul keves, amit tehetsz, es az ilyen lightos politikai szonokok, mint a poszt iroja csak addig vannak a keritesnek ennek az oldalan, amig at nem kerulnek a tuloldalra. Attol a pillanattol kezdve ok, mar nem mi lesznek. Sajnos 99% -a a 'valtozast hirdetoknek' hiteltelen, es csak addig beszel, amig be nem kerul a zsirosbodon kozelebe. Ez egyertelmuen latszik azokbol a szovegek fogalmazasabol. Sajnos, a mi generacionk mar irtozik az erosebb eszkozoktol. Szoval a legjobb amit tehetsz, ugyanaz, mintha mondjuk egy uj jegkorszak miatt valna lakhatatlanna az orszag, tovabb allsz.

changebug (törölt) 2009.03.06. 05:43:35

Tévedsz!
20 egynéhány éves voltam mikor volt a rendszerváltás (ami mint olyan az én értelmezésemben nincs - nem nálunk, sehol, de ezt most hagyjuk - az átlagember szereti ezt használni).
Na szóval boldog lelki nyugalommal végigittam, keféltem és közben tanultam a rendszerváltást. Választás1 - elmentem választottam majd ittam és keféltem tovább. Választás2 - elmentem választottam majd ittam és keféltem tovább. Már akkor is páran hisztériás rohamot kaptak a környezetembe, de leszartam..
Tudod mi a francot szeretnék így 40 felé? Inni és kefélni és dolgozni. Inni már sajnos nem lehet, mert az életösztön erős - de szeretni még attól lehetne, kefélni rendszeresen éppen most nincs kit, dolgozni azt még lehet dosztig. ÉS szívem szerint LESZARNÁM a politikát, de már az dől orrba-szájba, agymosott hülyéket csinálnak az emberekből. Azt szoktam, mondani, hogy egy kis fizikai munka kéne az embereknek az helyreteszi az önértékelési problémákat. Meg a másnaposság meg az orgazmus :)

Ja és nincs ilyen, hogy elit (aláírás). Szerénység. Csak emberek vannak.

Kamatra cserélt szerelem 2009.03.06. 07:11:31

Belefáradt az ország a válságba.A témába és ebbe a kormányba.Gyurcsány nem szereti Magyarországot,ha szeretné már rég lemondott volna.

Ez vagyok 2009.03.06. 08:11:05

Szomorú és ijesztő számomra, hogy egyre inkább kezdem megérteni, hogy a holokausztot miért viselték el a zsidók birka módjára. Most mi is pont ílyen beletörődéssel lapulunk a politikai játszadozások közepette.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.06. 08:19:47

@d.z.:Nincs ott semmi ami bármiféle utalást adna arra, hogy hogyan leheten törvényesen elzavarni már a jövő héten vagy jövő hónapban ezta sok kis gecit. Gratulálok. Minden blogolo ilyen hülyes és megváltónak képzeli megát. Az ilyen alulról szerveződésekkel, meg új párt meg apámfasza posztoktól megyek a falnak. Agyon kell lőni sok embert vagy száműzni a picsába. Ne okozhassanak több kárt itthon. Kint nem olyan elnézők a sikkasztó és adócsaló miniszterekkel.

Az "értelmiség" szótol meg a plafonon vagyok. Jóformán egy értelmes embert sem láttam abból a csoportból akikre rásütik ezt a jelzőt.

Olyan országban ahol még ennyi elkúrás után is van 15% MSZMP szavazó nincs mit tenni. Ennyi embernek alsó hangon annyi esze van, mint egy egysejtűnek. Csak pont annyi, hogy ne felejtsen el levegőt venni és megfulladni.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.03.06. 08:45:17

8 millió szavazásra jogosultból 4 millió tisztán szociális juttatásokból él.

Van még kérdés?

érdeklődő 2009.03.06. 08:55:18

Mi az, hogy a forradalom nem kilátás? Sajnos az az egyetlen kilátás, statárium, vér, könnyek és szenvedés. Ott basztuk el, hogy egyetlen forradalmunkat sem vittük végig, viszont nincs más opció. Sajnos. Vagy forradalmazunk és mindent/semmit alapon komolyan vesszük, vagy lassan tényleg elvérzünk. Mert akkor legalább a forradalomban egyből elbukunk és arrivederci. De ez a langyos rothadás a hirtelen halálnál is szarabb...

Bár már azt is hallottam, hogy igazából a magyar népnek ez a sorsa, rendeltetése. Kicsit misztikusan hangzik, de sajnos beigazolódni látszik, hogy az ország földrajzi értelemben vett területén nem érvényesülhetünk. A népünk neve is magában hordozza, hogy MAGokként kell lennünk a világban, hasonlóan, mint a zsidók. Kicsit hülyén, ilyen spirituálisan hangzik, de...

Szóval vagy mindenki elhúz és maradnak a nyugdíjasok, kínaiak, oroszok, izraeliek meg emeszpések néhány hülye fideszessel.
Vagy megtisztulunk... Végleg.

prolee 2009.03.06. 09:44:38

@Bobby Newmark:
Mit kellene csinálnod?

Szépen elhúzod innen a csíkot...


Én elküldöm innen a gyerekeimet, s majd ha már nem bírok dolgozni, utánuk megyek, vagy szerzek egy ciánkapszulát. Ők szépek, okosak, ragad rájuk a nyelv és ha nem zabálok, akkor is mindig elküldöm őket külföldi tanulmányutakra, hogy lássák a különbséget.
Minden nap elmondom nekik, hogy a dédszüleiket internálták, padlássöprés és tagosítás is volt.
A nagyszüleik osztályidegenek voltak, bár haláluk előtt pár évvel rehabilitálták őket, meg kaptak egy kis kárpótlási jegyet.
Engem, aki heti 50 órát dolgozom,fejnek, mint a tehenet (ezt finoman köztehernek nevezik), miközben semmi támogatást nem kapok a felnevelésükhöz, mert miután lefejtek, közlik, hogy nincs ingyen és gondoskodjunk magunkról. Tandíjat, vizitdíjat is nekem kellene fizetnem miután a jövedelmem felét lenyúlja az állam.

Nos! Nincs még egy generáció, akivel ezt megcsinálhatják. Nem fogja a dédunokám visszafizetni az IMF hitelt.

Elmegyünk és leszarjuk ezt a balliba által feldúlt országot.
Rohadjanak meg!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.06. 10:58:20

@prolee: Sajnos ez a helyzet. Valahogy nem érzem magamének azt a feladatot, hogy más trógerek eszetlen baromságát nekem kellejen helyrehoznom és tűrnöm, hogy közben még szivatnak is. Egyék meg amit főztek. Most még nem tudok dobbantani, de lélekben felkészültem már arra, hogy ha más megoldás nincs akkor menni kell.

Az trógerek alatt értem a sok gyökér szoci szavazót és az összes tetű MSZMP köcsögöt.


A szüleimet mérhetetlenül sajnálom. Mindketten becsületesen végigdolgozták a fél életüket és felneveltek három fiút akik mind egyetemet / főiskolát végeztek (a legnevesebbeket a területen!) és szakmájukban dolgozik mindhármunk! És mi a vége? Egy ilyen szar ország...

A mai fiatalság és szülők egy része is olyan sötét, mint az éjszaka! Az én időmben 25-28 gyerekből egy - két deviáns volt és abból mire 20 éves lett már a fele kinőtte ezt. Anyám osztályában ma kb. 30-35% (!!) aki nem gyerek, hanem szinte egy állat. Hiperkatív, nem tud koncentrálni. Ezenfelül elhízottak, hülyék, 0 tisztelet jellemzi őket. A szülő sokszor a gyerekénél is sötétebb...

Király...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.06. 12:27:43

Tudom nem nagy a választék a pártokból, de talán mégis meg kellene próbálni egy előrehozott választást, lehet ugyan hogy az sem jön be, de addig is rövid ideig lélegzethez jutnánk.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.03.06. 17:53:32

@molnibalage:
Senki nem képzeli magát világmegváltónak. Viszont, ha a tegnap idetévedt párezer emberből, mondjuk két fiatal fejében megfordult, hogy hoppá bazmeg, lehet h tényleg van valami felelősségem a saját országomra nézve, akkor csináltam valamit. Ha nem is sokat. Ez az izé itt fent, egy kibaszott kifakadás volt, valami olyasminek a számonkérése, ami ha beindult volna évekkel ezelőtt, nem tartanánk itt.
És valóban, lássuk be, arra nincs módszer, hogy két hónapon belül eltüntessük ezeket ÉS hozzáértő emberek kerüljenek a helyükre. Ez kultúra kérdése, mint sok más is.
Ezért szeretem az index-címlapot, mert ilyenkor hozzászólásokban le kell írnom kurva sok mindent, amit már leírtam egyszer posztban.
Teszem azt, hogy az első lenne a polgári kultúra újraélesztése, ehhez egy pici értelmiség, jövőképek, elképzelések. Nem az elittől kell várni az utat, hanem nekünk kéne eldönteni, hogy merre.
És tekintve, hogy a menekülés talán még mindig nem az egyetlen lehetőség, célszerűbb volna elfogadni, hogy valakinek fel kell söpörni mások után a szart. Ugyanis minket is ellep, akárki tette oda.

nyelv-ész 2009.03.06. 19:55:05

Kíváncsian érdeklődöm, vajon miből gondolják a tisztelt elhúzni vágyók, hogy máshol jobb? És egyáltalán hol, melyik országban jobb?

Mielőtt vennék a cuccukat, hadd mondjak két dolgot:

1. Máshol sem jobb, csak ott más a szar.

2. Én itthon a Kispista Jóska Géza vagyok, akit ismernek, tisztelnek. Kint meg csak egy koszos bevándorló vagyok, de még a gyerekem is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.06. 21:18:04

Mielőtt mindenki elhúz, gondoljatok arra: kolléga, meggyőződéses (jelenlegi) kormánypárti aszongya: ha a választáson ezek (értsd: akik most jobban állnak a felmérések szerint) nyernek, én kivándorlok...
Szóval meglehet, nem csak azzal kell majd kínlódni odaki még a harmadik, kinn született generációnak (mint 4 unokatesóm gyerekekkel, unokákkal) hogy még mindig cigányozzák - őket!
Szép a kolbászkerítés, csak nem igaz - ha lenne egy kis kitekintésetek, tudnátok.
Ha meg elhóztok, azokat hagyjátok magukra, akik felneveltek. Én speciel nem hiszem, hogy az életbe egyszer nyugdíjas leszek, pedig a régi rend szerint már közeledem ahhoz az életkorhoz. És azt sem hiszem, hogy mirajtunk múlt volna. A forradalmat nem csinálók is összekötött lábbal kellett táncoljanak, csak erről kb. 80 év múlva fog tudomást szerezni, aki megéri.
Jelezném: ha lemondtok az országról, nem is lesz. Aztán ti se.

Little Fluffy Cloud 2009.03.06. 22:08:50

Nekem van kitekintésem, és tudom, hogy nem normális dolog az, ha semmi nem működik normálisan.

Nem normális, hogy még a takaírónő is vagy jobbos vagy balos.

Egész nap sorolhatnám az abszurdisztáni példákat a hivatali ügyintézésektől, a legmagasabb posztokon tetszelgő tudottan leghülyébb gyökerek példáin keresztül a kutyaszaros utcán át a természetes depressziót érintve az össznépi, nemzeti nagy mutyizásig.

Aki szerint ez a normális, na annak nincs kitekintése.

Kedves fiatalok, aki ezt állítja, az irigyel titeteket, mert van lehetőségetek normális helyen is szerencsét próbálni.

Az idegenségről annyit, hogy töbször tapasztaltam, hogy itthon "cigányabb" vagyok (előttem szólónak válaszolva), bűnözőbb vagyok (bankok, szolgáltatók, hatóságok előtt), és senkibb vagyok (a hatalmaskodó senkik előtt), mint ha pl. Londonban pincérkednék a mérnöki diplomámmal.

Egy európai városban egy nap alatt több emberséget kapok, mint Pesten egy hónap alatt.

Nagyon sok kint élő magyarral beszélgettem, érdekes módon egyik sem az otthon élő magyarok aduászával jött elsőre, azaz hogy "mennyivel többet lehet kereseni".
Nem.
Mindenki emberségről, egyszerűségről, barátságos emberekről beszélt, meg hogy "jé, elmúlt a magyar depressziónk".

10-ből 9-en nem a fizetés miatt mennek el, hanem a biztonság, a kiszámíthatóság, a tisztaság, az emberség, a korrektség, a becsületesség, az iskola, az óvoda, az egyetem, a zöld park, a működő tömegközlekedés, a nyitott jövő miatt.

Ja, és fiatalok, a legnagyobb hazugság, amit nem szabad elhinnetek így szól:

"Itt élned, s halnod kell..."

Nem.

A mutyinemzedék meg inkább jó mélyen kussoljon, Mormogi Papa, és inkább kicsit "tekintsen ki".

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.03.06. 22:24:55

@molnibalage: Ha már megszólíttattam...
Csípőből minősítesz és közben osztod az észt. Nem vitatkozol, hanem indulatosan támadsz. Nem ez jellemzi a megmondó embereket?
Magam nem tudok ilyen gyors változást hozó módszereket, mint a Te forradalmi javaslatod. Viszont naponta teszek azért, hogy megtörténjen a változás. Megkövetelem a tisztességet az életben mindenhol. Konfliktusokat vállalok érte, fellépek a korrupció, a csalások ellen. Mivel többszáz ember főnöke vagyok, viszonylag széles körben tudom ezt normaként terjeszteni. Persze nem hiszem, hogy ezzel igehirdető lennék, csak igyekszem érvényt szerezni a tisztességnek, példát mutatni. Te a hőbörgésen kívül mit teszel azért, hogy javuljanak az országban a közállapotok, hogy növekedjen az esély a normális életre, hogy több lehetősége legyen a fiataloknak, egyáltalán bárkinek? Gyere hozzám dolgozni és mutasd meg, hogy milyen rátermett ember vagy!
A világot megváltani nem akarom, de a forradalmi hevületednél maradva, remélem akadnak néhányan, akik velem tartanak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.06. 23:28:18

"Viszont naponta teszek azért, hogy megtörténjen a változás. "

Ezt szajkózza X embe Y éve. Mi történt 2006 Ösződ óta? SEMMI?

Mi fog? SEMMI! A választásokig semmi nem fog.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.06. 23:35:36

"Te a hőbörgésen kívül mit teszel azért, hogy javuljanak az országban a közállapotok, hogy növekedjen az esély a normális életre, hogy több lehetősége legyen a fiataloknak, egyáltalán bárkinek?"

Azt, hogy tanultam és dolgozok, adózok. Mit tehetek még? Barátnőt / feleséget szeretnék és idővel gyerekeket is.

Gyere hozzám dolgozni és mutasd meg, hogy milyen rátermett ember vagy!"

Én miért menjek hozzád? Van állásom és jól nagyon fizet annak ellenére, hogy nem vagyok hivatalosan mérnök, mert nyelvvizsgám még nincs, csak májusban lesz. Ezek után gondolod viccből alkalmaznak?

Ezek után még egy dolgot tehetek. Szuperhőssé / gyilkossá képezem magam (erre nincs esély) és agyonlövök minden faszt aki keresztbe tesz az országnak. Más ötletem nincs. ERŐ alkalmazása nélkül a választásokig nem lehet elmozdítani a hatalomból őket és utána sem nagyon. Utána is marad pénzük disznólkodni és kapcsolataik.

Világosítsd fel, hogy te milyen világmegváltó ötletekkel rendelkel. Jelen állapotban minden nap drága amíg ezek a tetvek élnek. Viszont hatalmam és tehetségem nincs megölni őket.

nyelv-ész 2009.03.07. 18:49:53

@molnibalage 2009.03.06. 23:35:36 : "...agyonlövök minden faszt aki keresztbe tesz az országnak..."

És mégis, mi alapján döntöd el, hogy kik azok? A tévéműsorok alapján?

Mit gondolsz, kábé hány embert kellene ahhoz lelőnöd, hogy elérd a célodat?

Mit gondolsz, azok tehetnek a mai helyzetről, akik ott ülnek a Parlamentben? Csak azok tehetnek róla?

Mit gondolsz, mi változna, ha eltennéd őket láb alól?

Mit gondolsz, ha a konyhakertben paradicsomot akarsz termeszteni, elég lesz, ha kiirtod a csalánt? Fog attól paradicsom nőni? Nem kellene ahhoz palántát is ültetni?

Mit gondolsz, van ebben az országban tíz ember, aki paradicsompalántát akar ültetni csalánirtás helyett? Van akár csak egy ilyen ember is?

Ha van, akkor ne vándorolj ki, hanem állj mellé te is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.07. 20:36:03

"És mégis, mi alapján döntöd el, hogy kik azok?"

Nos, nyilvánvaló jelek vannak.

pl. HM-nél lőfegyver felújátás drgábábbért mint korszerűbb ás új fegyverel vétele, stb. Van amiről gyakoraltilag mimimális mérlegeléssel eldönthető, hogy micsoda. Elég sok ilyen ügy van. Ilyenek intézői nyugodtan mehetnek a levesbe. Nem sírok utánuk.

"Mit gondolsz, azok tehetnek a mai helyzetről, akik ott ülnek a Parlamentben? Csak azok tehetnek róla?"

Aha. Biztos én hoztam a törvényeket ugye? Én kényszerítettem lopásra és hazudozásra őket. Nem is én szavaztam meg őket egyszer sem.

Ki is mondta, hogy 4 évig nem csináltnuk semmit? Próbáld ezt előadni egy valódi munkahelyen...


"Mit gondolsz, mi változna, ha eltennéd őket láb alól? "

Elsősorban jobb lenne sok ember közérzete és ők soha többet nem okozhatnának kárt. Tudod a sorozatgyilkosokat nem véletelnül végzik ki több országban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.09. 21:08:02

@Little Fluffy Cloud:Köszike, a "kitekintés", mint írod, megvolt. AZÉRT tudom, mit is beszélek.
Nem a levegőbe széplelkűsködöm. Ha nem érted, a te bajod.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.12. 04:18:47

@Mormogi Papa:

A mutyinemzedék csak kussoljon, kedves Mormogi Papa! :-D (...) :-D (...) :-D ...

Nem tudom, csak gondolom, hogy aki ma ilyen magabiztosan lekussol valakit, az bizonyára a "mutyikorban" is ugyanezt tette volna:-( Most adva van a zinternet a másik lekussolásához, ellenben a "mutyikorban" akár hivatást is építhetett volna a lekussolhatnékjára a kedves kommentelő:-(

Ehhh!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.12. 05:12:29

Kedves D.Z!

Így, ha kicsit megkésve is, néhány gondolatot engedj meg:

Ez az elit nem csak gyáva (mert valóban gyáva, s mint ilyen sunyi), de mindenekelőtt alkalmatlan is. Tudatlan, fölkészületlen: ostoba "fürgehuncutok" gyülekezete. (Egyszer a kilencvenes évek első felében írtam egy cikket egy helyi újság számára a média helyzetéről. A cikk nem jelent meg, ellenben a rádióból, ahová bedolgozgattam, kirúgtak:-D Ez arról jutott eszembe, hogy az az egykori cikk is az alkalmatlanság kérdésével foglalkozott:-))

Ez az elit az elmult húsz évben mással sem foglalkozott, mint hogy alkalmatlanságát --- bármiáron --- elfödje. Ennek része volt az is, hogy a kevésbé alkalmatlanokat elhallgattatta, peremhelyzetbe szorította. Én már elég nagy kisfiú voltam a Kádár-korban és bátran merem állítani, hogy szellemileg pezsgőbb és termékenyebb volt Magyarországon a nyolcvanas évek, mint a kilencvenes évek második fele és a kétezres évek első évtizede. Ennek, szerintem, elsődleges oka, hogy akkora --- a nyolcvanas években elképzelhetetlen --- média-háttérzajt csapott a kilencvenes évektől ez az alkalmatlan elit, ami gyakorlatilag mindent elnyomott, amit ők nem akartak, hogy hallható legyen.

A mai tizen-huszonévesek ebben a médiaháttérzajban nőttek fel. Fogalmuk sincs saját kultúrájukról, így lehetőségeikről sem (illetve csak nagyon keveseknek). Olvastam itt a "meneküljünk ebből a sz*rból" konklúzióra kifutó kommenteket, de visszafogtam magam és nem "szóltam be". Persze, hogy kilátástalannak látják a helyzetet, amikor semmit sem tudnak a kultúrájukról (amit nem engedtek nekik megismerni), a hazájuk múltjáról, a kultúrájukban rejlő potenciálról. Persze, lehet erre azt mondani, hogy senki nem tiltotta meg nekik, hogy olvassanak, no de senki nem is mondta!!! És ez iszonyú nagy bűn!

Nem akarom hosszan húzni, csak azt akarom ebből az egészből kikerekíteni, hogy: én azért nem pályázok el innen, mert itthon vagyok, és hogy itthon vagyok, azt a kultúrám ismeretének köszönhetem. Tehát, ha azt akarjuk, hogy olyan generációk növekedjenek fel Magyarországon, akik elkötelezettek a szülőföldjükhöz és értelmes cselekvésre is képesek, akkor vissza kell adnunk nekik a kultúrájukat. A tenni akarás önmagában még kevés (bár elegedhetetlen feltétel), az értelmes cselekvéshez, a helyzetfelismeréshez szükséges saját világuk múltjának és jelenének érdemi ismerete.

Ha a közeljövőben lehetőség nyílik arra (olyan kultúr- és oktatáspolitika lesz Magyarországon), hogy elmozdulás történjék ebbe az irányba, akkor az már fél győzelem. De ahhoz ezt az elitet (ennek igen nagy részét), bizony, ki kell az állásaiból billenteni, ki kell a vackaiból ugrasztani. Húsz év nem nagy idő, nem sikerült mindenkit tönkretenniük, elüldözniük, rengetegen vannak olyanok a partvonalon, akik akarnának és tudnának is tenni ezért a nemzetért, ha hagynák őket...:-)

UFF!

ü
bbjnick

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.03.13. 18:07:16

Kúltúra...Istenem... Azt is elbaszta itten mindenki - még jó, hogy így beszélek, pont a kultúrával kapcsolatban -.
Ott is lejátszottuk a felelősségpasszolós játékot az iskola az állam és a család közt. Az eredmény meg egy rohadt nagy nulla.
Az elitről meg annyi a véleményem, most, hogy jól meghallgattam mindenkit: nem tudok szánalmasabb dolgot elképzelni, mintha ezekből bármelyiket megválasztjuk. Az MSZP kormányzásképtelen és gyáva a végletekig, a Fidesz meg egy utolsó demagóg, szocialista, hatalommániás utódpárt. A többit már inkább nem is említeném. Az MDF-től is a hányinger kerülget, bár most léptek egy értelmeset.
Ahogy azt bng is írta: itt most nem pártkérdésekről van szó, hanem felelőtlen faszkalapok szerencsétlenkedéséről egy rohadt nagy gáz közepén.

Amúgy, ahogy írtad, a tenni akarás valóban kevés. A kultúránk ismerete is fontos, viszont az adott helyzetben és most politikára váltok, véget kell vetni annak az elképzelésnek, hogy valaminek a megdöntésétől, vagy fikázásától jobb lenne a helyzet. Csak és kizárólag értelmes jövőképeket szabad vázolni, és ezek közül választani. Az, hogy valamit utálunk: nem lehet program.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.03.14. 06:08:38

Kedves @d.z.:!

Úgy gondolom, hogy te ezt érteni fogod és értékelni tudod:

magyarido.blog.hu/2009/03/14/allj_ki_a_hazad_ele_probaknak_ideje_ez_itt

ü
bbjnick

süti beállítások módosítása