Végre tárgyi bizonyítékra lelt az a feltevés, miszerint az ember csak azt fogadja be, amit akar, olvasson, hallgasson, nézzen akármit. A bizonyíték a következő volna:
Magyarországon mára egész jelentős Wass Albert kultusz alakult ki. Könyvei méteres stócokban állnak a boltokban, viszik őket, mint a cukrot. Úgyhogy gyorsan fel is használták politikai célra, mert hát ha van író, akit könnyen fel lehetett az ő volt. Mivelhogy nemzeti író volt. És, mint mindenki más aki ebbe a szerepbe kényszerült, kicsit ferdített a dolgokon, kicsit kozmetikázott, de emelett jó könyveket írt. A szomorú a dologban az az, hogy őt híressé a magyar nép olvasatlansága tette. Számtalan olyan ember él kis hazánkban, aki bár olvasni amúgy nem szokott, de Wass Albertet olvasott, s ezáltal kulturális értékrendjét ez határozza meg. Azért olvassák, mert nemzeti volt, és nem azért, mert jó könyveket írt. Mások persze, ezért utasítják őt el, anélkül, hogy olvastak volna tőle akár egy sort is.
A másik dolog, amit többek közt ezek a jóemberek, valamiképp nem vesznek észre az az, hogy Wass Albert kapitalista író volt. Méghozzá abból a fajtából, aki jól átgondolta, hogy gazdaságpolitikailag melyik oldalt tudja támogatni. Ő nem azért tartotta elvetemültnek a szocializmust, mert valamit végtére is utálnia kell az embernek, hanem azért, mert szerinte az ellenkezett a természet alapvető rendjével.
Nos, ezt az oldalát, mind a politika, mind a kedves olvasók hajlamosak nem észrevenni.
Egy kis emlékeztetőül íme egy rövid idézet Wass Albert: Átoksori kísértetek című regényéből:
"Péter azt állította, hogy a kommunizmus okozta szenvedések megérlelték a népeket arra, hogy viselni tudják a szabadsággal járó felelősségeket. Katona Jóska viszont azon az állásponton volt, hogy a szocializmus valamilyen enyhébb formája eleinte elkerülhetetlen lesz, mert a nép megszokta, hogy gondoskodjanak róla, hogy minden bajával valamilyen hivatalhoz szaladjon s a kormányra hárítson minden felelősséget, aminek hordozása kényelmetlenséggel jár. Én egyetértettem Jóskával abban, hogy a tömegek megszokták azt, hogy mások viseljék érettük a felelősséget és másokat vádoljanak, ha valami nincs rendjén. Viszont abban Péternek adtam igazat, hogy akár tetszik neki, akár nem, ha szabadok akarnak lenni, meg kell fizessék a szabadság árát, mert szabadság felelősség nélkül nincsen s bármiféle szocializmussal próbálkozzanak is, restségükért szabadsággal kell fizessenek s csak idő kérdése, hogy mikor kerülnek újra diktatúra alá."
S, bár eme sorokat sokan olvasták már, mégsem érti senki, mikor az ember azt mondja, hogy ő mostanság azért kénytelen baloldalivá lenni, mert valójában konzervatív.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Egyiket sem! 2008.02.06. 10:10:54
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Wave 2008.02.06. 05:16:55
Blama 2008.02.06. 06:26:59
- Wass Albert valóban nem zseniális író. A magas irodalom és az igényes ponyva közt van félúton.
- ma Magyarországon nagy zavar van a fejekben az ideológiák terén, ami nem csoda. Egy magát jobboldalinak tételező párt tipikusan baloldali gondolatokkal kampányol (ld. a Fideszt a népszavazás kapcsán), egy magát liberálisnak gondoló párt pedig a rohamrendőröket védi/mentegeti a tüntetők ellen. Röhej.
2008.02.06. 06:41:11
zoltán 2008.02.06. 07:04:04
Aham 2008.02.06. 07:15:42
Némely évekkel később, egy másik kritikus meg arról beszélt, hogy, bár a Malájvér című ponyva valóban ponyva, de vegyük már észre, hogy a Székelyvér című az szintén ponyva! Csak ez utóbbi hazafias köntösbe burkolózik, de ez nem mentség...
(Az első kritikus valami Kölcsey Ferenc nevezetű volt, a második meg valami Márai Sándor...)
Rá Dios 2008.02.06. 07:25:12
Wass Albert (honnan a dupla"W"?) lehetett nem elsőrangú író és másodrangú politikus, de legalább VALAKI volt.
Ami a kapitalizmus és konzervativizmus egybetartozását illeti, az nem biztos, sőt. A politika nem egyszerűen piaci szempontból balra (gondoskodás, egyenlőség)-jobbra (szabadpiac, profit) hajlik, hanem - lévén négyosztatú - elvális az autoriter és libertinus (megengedőnek mondanám) felé is. Tehát lehet valaki a szabad vagy valamennyire szabályozott piac híve és erkölcsileg, hitében konzervatív, de liberális is. Minden lehetséges, minden van is... Csak ne jelentse ki csípőből a vele egyet nem értőről, hogy az pusztítani való gonosz, vagy nevetséges hülye.
Fue · http://www.english-hungarian.com 2008.02.06. 07:32:44
Amúgy Wass Albert szerintem nem rossz író. Bár személy szerint nagyon sok dologban nem értek vele egyet, szívesen olvasom - ezzel együtt nem javasolnám mindenkinek, mivel túlságosan erősíti amúgy is túlsúlyban lévő xenofóbiát, defetizmust, kisebbségi komplexust, összesküvés-elméleteket.
jarjar1 2008.02.06. 07:36:21
Rá Dios 2008.02.06. 07:43:56
"...szdsz-es gyülelet-szótárból dolgozó csahosok..."
Látod, ez az ami elkeserít, ez ugyanis nem érv, hanem ítélet. Ez nem Wass-specifikus...
Persze, tudom én, a stílus meg az ember gyakran ugyanaz :-)
eibmurb 2008.02.06. 08:01:10
Főmester 2008.02.06. 08:05:56
Szerintem a Wass-körüli kultusz alapja, hogy hozzátartozik az ellenzékiség fílingjéhez. Semmi baj nincs azzal, hogy bőséggel vannak olvasói. Miért is lenne? Az esztétikum és a népszerűség nem egy kategória. Viszont az már nagyobb gond, szerintem, hogy hívei amint ellenvéleménnyel találkoznak, egyből vagdalkozni és utálkozni kezdenek.
Rá Dios 2008.02.06. 08:08:25
Nem olyan rossz a gyökér-lét. Földközeli.
"...baloldali bloggerek megmutathatják majd szellemi fölényüket..."
Minek előre félni a jövőtől? :-)
elvisprézli 2008.02.06. 08:11:53
Zoltán 2008.02.06. 08:13:10
Morzsi 2008.02.06. 08:17:58
Ringlósztár 2008.02.06. 08:30:09
Még nem olvastam semmit Wass Alberttől, de - valószínűleg - nem is fogok, mégpedig a jarjar1 és eibmurb színvonalú rajongók gondolattalansága miatt: feltételezem, hogy csak az tudja Wass műveit értékelni, aki ilyen egyszerű.
És ezért van, hogy hányingert kapok a szoclib maffiától, de a másik oldal táborába tartozónak lenni szemmel láthatólag agyhalálhoz közeli állapot, mert minden ellenérvet azzal lesöpörni, hogy csak az mondhat ilyet, aki része a szoclib-amerikai-cionista tengelynek, nem demokrata magatartás.
Kövezzetek meg, de szerintem is közelebb van a KDNP és FIDESZ program és demagógia Kádáréhoz, mint ahhoz a viszonyokhoz, amire 1990-ben számítottunk!
Rá Dios 2008.02.06. 08:30:43
nem az írón nyammogunk ám, hanem saját magunkon! :-)
zenész 2008.02.06. 08:32:50
És elhagzott az igazság!!
hellisfitar 2008.02.06. 08:40:55
"miért kel egy faszkalap írón ennyit nyammogni???? olavssátok, ha akarjátok, de elég gyengus."
Még jó, hogy a "túloldal" az érvekkel bombáz. :)))
Ugyanazt látom, amit a Wass ellen felszólalók szajkóznak: szerintük Wasst csak azért olvasnak, mert az trendi (oppárdon) jobbos, magyaros dolog, miközben ők maguk az író munkásságának és műveinek minimális ismerete nélkül leszarozzák, jobb (bal? :D ) esetben csak gyengének tartják.
Szeretem az efféle érveket: "Egyébként sok WA-olvasó tényleg azt szereti benne, amit sokkal magasabb színvonalon megtalálna Mikszáthnál, Móricznál, Karácsony Benőnél - csak éppen ezektől még nem olvastak semmit.." Jaj, emberek, ez nem érv, ez ostoba általánosítás. Szerintem ti azt nem szeretitek Wassban, amit lehet sokkal magasabb színvonalon megkaptok Mikszáthnál, Móricznál, de nincs összevetési alapotok, mert Wass könyveit undorral lökitek félre, kezetekbe nem veszitek (ez az én általánosításom! Ha tiltakoztok, magatok ellen tiltakoztok! :D )...
Nem Wass Alberttel van bajotok, hanem a befogadóival. Csak akkor nem kell hőbörögni, ha azoknak meg a nem-befogadókkal van ugyanígy bajuk.
eibmurb 2008.02.06. 08:46:24
Pont ez a négy dolog kezd nagyon hiányozni az országból. A Béke, az Erkölcs, az Emberség és a Tisztesség.
Aki nem is keresi ezeket, azokért csak imádkozni tudok, aki viszont keresi, az Wass Albertben megtalálja.
Áldás békesség.
dr. Erika Zangolna 2008.02.06. 08:55:03
Láttam olyan pógárikörös "értelmiségi" lakását, ahol a bajárati ajtóval szemben voltak díszrendbe állítva a WA könyvek, és erről áradozott fennakadt szemekkel a tulaj. Más könyv a lakásban nem nagyon volt, talán 1980-ból származó Jugoszlávia útikalauz, meg egy szakácskönyv.
WA olvasását sajnos nem lehet ettől az ideológiai szimbólumtól különválasztva kivitelezni. Legalábbis addig, amíg le nem cseng ez a pógári trend. Felszállsz a buszra egy Mikszáthtal - a nép konstatálja, hogy mit olvasol és kész. Felszállsz egy WA-tel, és mindenki tudja rólad, hogy hova szavazol, és hogy hova tartozol.
A mai politika identitást árul identitást vesztett embereknek, ebből él. Ez a fő termék, ahogy a metálos megveszi a szögekkel kivert műbőrdzsekit, vagy a repper a trottyos gatyát, a bölcsész a tarisznyát, az önkifejezésre vágyó pógár is megveszi az identitását, legyen az pörge kalap, kokárda, harcsabajusz vagy WA-kötet.
niklas 2008.02.06. 08:56:36
A "W" onnan, hogy a család a XVIII. században grófi címet kapott, és Bécsben meg kellett jelenni az udvarban. A megjelenőket bejelentették, és az ős nem akarta, hogy a "V"-t németesen f-nek ejtve jelentsék be a nevét.
A konzervativizmus a XIX. sz elejének ideológiája, a francia forradalom és az angol (első) ipari forradalom ellenhatásaként jött létre, és egyfajta "földesúri" gondoskodás iránti igényt is megfogalmazott. A konzervatívizmus tehát kapitalizmusellenes volt a kezdetekkor.
ajani 2008.02.06. 08:57:17
Személy szerint nekem a Sorstalanság egy cseppet sem tetszett, például, szerintem nem jó könyv, mégse jutna eszembe blogot nyitni arról, hogy aki olvassa csak azért olvassa és szereti, mert zsidóbarát. Pont ennyire nevetséges szerintem ez a blogbejegyzés is (kérem kíméljetek a két író egy lapon való emlegetésének bármiféle kritikájától - irományokról van szó, nem emberekről)
"Végre tárgyi bizonyítékra lelt az a feltevés, miszerint az ember csak azt fogadja be, amit akar, olvasson, hallgasson, nézzen akármit. A bizonyíték a következő volna" - ez az általános és tudományosságba forgatott bevezető meg egyszerűen nevetséges.
Főmester 2008.02.06. 08:57:37
Képzeld, több könyvet olvastam Wassnak. Ezzel együtt tartom gyenge írónak. Legalábbis nem annyira jelentősnek, mint amekkora kultusza van. Ezzel együtt továbbra is állítom: semmi gond nincs azzal, hogy vannak olvasói. A gond azzal van, hogy az olvasói gyakran gondolkodás nélkül nekiugranak annak, aki rosszat mond a kedvencükről. Ráadásul általánosítanak: mint ahogy te is, amikor azt mondod, hogy nyilván azért a rossz vélemény, mert nem olvastam. Hát tévedsz. Olvastam. Többet is. Gyengének tartottam. Pedig nem vagyok balos, nem vagyok idegenszívű és nem vagyok nemzetellenes. Nos, akkor hova tudsz beskatulyázni?
Rá Dios 2008.02.06. 09:00:06
Igen. És visszaél azok egyszerű lelkével, mert megnyugvást és biztonságot ad. Ha csak hamisat is.
Amúgy meg "áldás, békesség" a nem gondolkodőknak. A többiek meg - előbb? utóbb? - majd igazodnak, vagy...
Innentől félelmetesen ismerős. Jövőnk a múlt.
Szép napot mindenkinek!
borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.02.06. 09:15:43
sztrelnyikov 2008.02.06. 09:16:16
Na de ebből politikát csinálni és elkezdeni vádaskodni, hogy akinek tetszik Wass Albert az hülye, akinek meg tetszik Kertész Imre az cionista terrorista.... Ez mekkora ökörség!
Nekem egyik sem tetszik, de ezért nem az olvasóikat utálom.
aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.06. 09:18:41
Befogadni pedig tényleg azt lehet, amit be akar fogadni az ember. Nem kötelező olvasni, nézni, hallgatni azt, amit nem akarunk.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.02.06. 09:19:02
No. Én olvastam tőle egy könyvet jópár éve, amikor még nem is ismertem, a jobbos kultusza még csak kialakulóban volt, erről is csak később hallottam, szóval abszolút előitéletmentesen álltam hozzá, egy erdélyi író, akit egy barátom ajánlott, ennyit tudtam róla (a barát persze jobbos volt, de akkor - 2002 előtt - még ez se volt téma közöttünk).
Alig tudtam végigrágni magam rajta, pedig nagyon magas a toleranciaszintem a könyvekkel szemben. A címére már nem emlékszem, de ilyen pocsék könyvet még nem nagyon olvastam. Irodalmilag is rettentő gyengén muzsikált, ráadásul az egész sztori egy nagy történelemferdítő, gyűlölködő ömlengés volt. Szörnyű. Kialakult bennem egy kép az íróról, aztán utánanéztem, hogy ki is ez (később meg már a csapból is ő folyt), és amit megtudtam róla, az teljesen megfelelt a bennem kialakult képnek.
Mondták mások is, hogy olvassam el a funtinelli boszorkányt, mert az nagyon jó, és semmi politika nincs benne. Talán egyszer ráveszem magam. De ahhoz nagyon rá kell érnem, mert kevés időm van olvasni, és annyi (tényleg) jó könyv van.
Wave 2008.02.06. 09:24:58
sprenczl 2008.02.06. 09:25:29
nepolitizálj-olvass 2008.02.06. 09:29:05
Ott kezdődik a probléma, hogy ezt számos politikus meg is teszi, mert jól tudja, az emberek nem az igazságot akarják hallani, a szövegkörnyezetre senki sem kíváncsi. (Akkor értelmezni kellene, amitől elszoktunk, meg a döntés felelőssége is a mienk lenne.)
Amíg birkák(átlag) követik a farkasokat(átlag politikus), ez így is marad.
Hagyjuk, hogy gondolkodjanak helyettünk, sutba dobva emberséget, önvalót, lehetőséget.
10 millió Pató Pál országa ez.
Az olvasást kikapcsolódásnak tartom. Szórakoztat, leköt.
Hidegen hagy, más mit olvas, mert az meg nem.
Wass írásait személy szerint kedvelem, de a rajongók nagy részét ostobának tartom a fent említett okok miatt.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.02.06. 09:33:47
"Járjunk lovon attilában?"
A ruhadarab az atilla. Az Attila meg egy név. Bár az is igaz, a nevet is írták régen Atillának, de a mai, elfogadott verzió a két t, egy l.
Irkafirka · http://botloo.blog.hu/ 2008.02.06. 09:36:24
Wass Albert egyébként nem rossz, én csak 3at olvastam tőle, nekem tetszett. De nem azért népszerű, mert erdélyi vagy mert nemzeti, hanem mert fasisztának szokták bélyegezni, nem tudom, helyesen-e, és erre harapnak a turbómagyarok. :)))
Novi bácsi 2008.02.06. 09:39:35
Amúgy ezzel:
nepolitizálj-olvass 2008.02.06. 09:29:05
tökéletesen egyet értek.
Szép napot Mindenkinek.
sanmarco73 2008.02.06. 09:39:58
Grófi család, 18. sz., Habsburg birodalom. Megy Vass gróf Bécsbe. Az ajtónálló bejelenti, hogy meggyütt GRAF VASS (ejtsd gráf fássz).
Magyari urak meg teleszájjal röhögnek minden alkalommal. Ettől kezdve a W logikus.
Tomiko 2008.02.06. 09:43:02
Novi bácsi 2008.02.06. 09:46:44
Grófi család, 18. sz., Habsburg birodalom. Megy Vass gróf Bécsbe. Az ajtónálló bejelenti, hogy meggyütt GRAF VASS (ejtsd gráf fássz).
Magyari urak meg teleszájjal röhögnek minden alkalommal. Ettől kezdve a W logikus."
Akkor ez a múltkor a TV-ben hallott német fogolytáboros sztori az "urban legend"?
Mondjuk kit érdekel. Mindenesetre sokat elárul AZ emberről (magára Wass-ra gondolok), ha képes EZÉRT megváltoztatni az évszázados családnevét... (Merthogy állítólag Ő volt, és nem egy őse...) Nem az a "Fásszá" ellenálló, aki csakazértse dafke?!
Mindig is tudtam, hogy a legtöbb író a kisebbségi komlexusát kompenzálja a "kinyilatkoztatásaival"...
Valszeg én is. :)
ó, igen, igen! 2008.02.06. 09:50:54
Igaza van a megmondóembernek! Csa megfeküdné a gyomromat, pedig az a sör-virslitől amúgy is fáj!
Nekünk teljesen megfelel az Új Magyarország c. roppant színvonalas kiadvány, ezúton is köszönjük a Drága Miniszterelnök Úrnak!
Izé 2008.02.06. 09:54:43
"Fiai közül Wass Huba jelentős karriert futott be az amerikai hadseregben. Dandártábornoki rangot ért el, és részt vett egyebek között az 1991-es Sivatagi vihar hadművelet harcászati terveinek kidolgozásában."
Ah....
Leonard Zelig 2008.02.06. 09:58:29
kulturális
szót rövid második u-val írja.
Leonard Zelig 2008.02.06. 09:59:58
Kovács Kata 2008.02.06. 10:01:42
Amikor először olvastam tőle, fogalmam sem volt, ki ő, csak ajánlották nekem a Tizenhárom almafát...és egyszerűen megtetszett...azóta olvasom a műveit....
és mellette olvasok Mikszáthot és Móriczot is....
A mocskolódást meg hagyjuk abba...undorító, hogy állandóan politikán kell veszekedni...már nagyon unalmas....
Ringlósztár 2008.02.06. 10:03:51
Kertésztől magam sem vagyok elájulva, de bennem lehet a hiba, bár szeretett íróim közül Heller zsidó, Jan Smíd és Vonnegut biztos nem :).
Egy mű vagy tetszik, vagy nem, az alkotója nemétől, színétől és vallásától függetlenül.
Jujj, ez már maga a liberalizmus?
P 2008.02.06. 10:06:56
Ajánlom mindenki figyelmébe az "Adjátok vissza a hegyeimet!" c. filmet. Talán tájékozódni kéne mielőtt bki bélyegez... Elég megdöbbentő!
Ringlósztár 2008.02.06. 10:07:11
Mindig megeszem az index cselét és mozdulok a főoldalra kitett témákra.
Fel kellene már nőnöm!
Izé 2008.02.06. 10:10:26
És ha megdöbbentő a sorsa, akkor ettől irodalmilag jobbak lesznek a könyvei...?
---------------------
Ringló : Jan Smíd??? Életem ártatlan örömei? :)))
IIsten 2008.02.06. 10:20:00
ez nagyon igaz. csak sokan elfelejtik a másik oldalt, konkrétan: nehogy már azért éltessünk valamit, mert az liberális, haladó szellemű(nek mondott)- vagy ilyen célra felhasználható
MAti 2008.02.06. 10:22:00
Aham 2008.02.06. 10:22:06
Mondanál erre egy példát?
josefk 2008.02.06. 10:23:14
Zsák a foltját. Koltay filmjei kb olyan szinten vannak, mint Wass könyvei. Nálam nem ütik meg a mércét.
Rá Dios 2008.02.06. 10:23:22
Mondj példát, hátha igazad van. Ha nem mondasz, nincs igazad sem .-)
moralisa 2008.02.06. 10:29:08
Azoknak, akik amúgy szoktak olvasni, de különböző okokból nem akarnak Wasst, de nem is akarják olvasatlanul fikázni vagy dicsőíteni, a figyelmébe ajánlom Ágoston Vilmos A kisjátított tér című könyvét, az interneten is elérhető. Ő mindent elolvasott tőle, és nagyon sok szempontból veti górcső alá. előrebocsátom, hogy az alapvető hozzáállása antinacionalista, tehát a ma errefelé igencsak népszerű agresszív nacionalizmus híveinek aligha fog tetszeni.
Kjeno 2008.02.06. 10:34:16
Rá Dios 2008.02.06. 10:36:06
Aham 2008.02.06. 10:38:10
Miért, pl. Mikszáth nem magyar? Ha igen, akkor az miért nem "fáj" másoknak?
Sea-you 2008.02.06. 10:39:50
Szólj hozzá! 2008.02.06. 10:40:12
Esetleg elfogultság nélkül egy-két leíró részletet el is olvashatna néhány, magát a magas kultúrához soroló polgártárs és összevethetné néhány kortárs stílusával: esetleg kiderülne számukra is, hogy léteznek többszörösen bővített mondatok is, nem csak alany+állítmány.
Rá Dios 2008.02.06. 10:41:44
MI VAAAN ??
Epokit 2008.02.06. 11:17:01
Az, hogy mitől nemzeti, nem tudom tetten érni. A szovjet felszabadítók általában orosz-ukrán-kaukázusi vadállatokként jelennek meg, a németek egy fokkal úriemberebbek, az egyik sztoriban meg az amerikai tiszt játssza az ügyeletes hülyét, mert egy szándékosan mindent félrefordító tolmácsra hallgat.
Ha ebben az a nemzeti, hogy minket hányszor megaláztak 1918 óta, hát akkor leszarom. Aki meg aktuálpolitikát csinál belőle, azt kiröhögöm. Ugyanúgy azt is, aki kijelenti, hogy Wass Albert ilyen vagy olyan író. Azt hiszem, a puszta művészi megítélés még semmit nem tett jóvá vagy rosszá, sem erkölcsi, sem irodalmi értelemben.
Senki ne keressen benne politikát, de elsősorban Nobel-díjas írónk könyvére, a Sorstalanságra gondolok. Apám, aki magyar-történelem szakos tanerő, azt mondta, hogy korábban olvasta már (először 1975-ben adták ki), és a legkevésbé sem fogta meg, semmilyen értelemben. Ez persze nem perdöntő, de sokat elmond, mert hát K. I. könyvét már évekkel korábban kapni lehetett, de nem vette senki, pedig már akkor Nobel-díjas volt, igaz, csak később nyilvánították annak, ugye. Csak épp senki nem talált benne semmit. A film megvan, megnéztem vagy háromszor, de szintén semmi. Egy kívülről kicsi, belülről nagy történet számomra, amit nem tudok átélni, mert rosszul írták meg. Wass Albertet át tudtam élni, ezért is lett elegem belőle, mert nem vágytam több szomorúságra. Hogy jól ír-e? Mittudomén. És ha már ezt sem tudom, hát még egy kérdés: az erkölcsi vagy az esztétikai jó a magasabbrendű?
Dr. No 2008.02.06. 11:27:54
csabi 2008.02.06. 11:41:32
Rá Dios 2008.02.06. 11:49:14
re Mika Valtari: Még megvárom, míg passuth Lászlót is javasolja valaki...:-)
Gbr 2008.02.06. 11:58:10
Igaz, Kertésztől se.
Márait próbáltam, de nem kötött le.
Ez van.
Kisa 2008.02.06. 13:19:37
Úgyhogy WA-t meghagyom azoknak, akiknek az ilyesfajta nyálas gejles siránkozás bejön. Engem deprimált.
eibmurb 2008.02.06. 15:11:09
a hozzászólások 70 %-a szerint Wass Albert olvashatatlan, aki olvassa az magát minősíti, 15 % szerint Wass Albert értéket közvetít, 15 % ambivalens a bejegyzés iránt, de azért hozzászólt.
eibmurb 2008.02.06. 18:21:01
Igazából az eredmény és hozzászólások elkeserítőek és így a Te zárszavad is. "Az olvasóközönséggel van a baj." Velős megejegyzés ... ha valakit megbántottam a két hozzászólásommal attól elnézést kérek.
Nem tehetek róla, lehet hogy tényleg velem van a baj, hogy úgy érzem hozzám is szól Wass Albert, meghallom amit mond
... és igen szörnyű, tényleg a múlt jut róla eszembe, a Nagyapám, a Dédszüleim, az amiket Tőlük hallottam, amire tanítottak,
... és igen szörnyű, tényleg az jut róla az eszembe, hogy milyen szép tud lenni egy erdő, egy patak vagy egy hegy,
... és igen, szörnyű az jut róla eszembe, hogy van még igaz barátság ebben az embertelen, kietlen világban,
... és a legnagyobb borzalom, tényleg az jut róla eszembe hogy van Isten és hittel élek a szívemben ... egyszerűen.
Áldás békesség!
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.02.06. 19:09:39
Az ami, fenn, bejegyzés címszó alatt fut, nem Wass Albertről szól. Csak idéztem tőle, hogy megmutassam mennyire visszás a magyar társadalom. Előző kommentemet kimoderálom, mert fáradtan értem haza, s jobbra nem tellett. Bocsánat. Egyszerűen felkúrt, hogy már megint írhat az ember akármit, nem azt látják, ami, hanem rögtön egy szdszes, neoliberális agyhalott torzszülöttjét. Én is olvasok W. A. -t, ismerőseim is, azt amit elébb írtál teljes mértékben magaménak érzem szintén. Az Istenhitet nem feltétlenül, de ez már teljes mértékben magányügy, mint, ahogy ha vallásos volnék az se tartozna másra.
És bár durván sarkított volt az előző kommentem, és ez több volt, mint hiba, én személy szerint nem tudok közösséget vállalni olyan emberekkel , akik ennyit voltak képesek hozzátenni az itt folyó beszélgetésekhez, mint például teszem azt jarjar1. Gondolom te sem. Akit megsértettem fogadja egy hulla fáradt ember elnézését.
Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.02.07. 08:53:58