HTML

Másik Magyarország

"Jelet kell hagynom, hogy volt egy másik Magyarország." S élesen látta ezt a másik hazát, melyet szívével és tollával védett, mint ősei karddal és buzogánnyal.- Márai

Címkék

2009 (1) 2010 (1) 2014 (1) amerikai külügyminisztérium jelentése (1) ateizmus (1) átlagmagyar (1) barát (1) büntetés (1) céltalanság (1) charta (1) cigány (2) cigányok (2) dinoszauruszok (1) elit (4) ellenségkép (3) előrehozott választás (1) ember (1) emberi lét (1) ep választás (1) értékvesztés (2) értelmiség (3) európa (2) európai magyar (1) európai parlamenti választás (1) európai unió (1) fejlődés (1) felelősség (2) fidesz (5) gázpisztoly (1) gondolatébresztő (1) gondolatok (1) gulyáskommunizmus (1) gyerek (1) gyurcsány (1) hajnal (1) hatalom (1) hatvany lajos (1) hazugság (1) hit (1) holokauszt (1) hülyék (1) hungaricum (1) idea (1) identitás (1) index (1) integrálódás (1) isten (1) jegyzetek (1) jobbik (3) jobboldal (2) jobbos (1) jövőkép nélküliség (1) kádárizmus (1) kapitalizmus (3) katasztrófa (1) kellemes ünnepeket (1) képregényhősök (1) kezdeti optimizmus (1) kis szocializmus (5) kormány (1) kormányzás (1) közélet (5) közerkölcs (1) kurucinfó (1) liberalizmus (1) lmp (1) lokálpatriotizmus (1) lottó (1) magántulajdon (1) magyar (2) magyarország (1) második kerület (1) mdf (1) megmondás (1) még köszönd is meg (1) melegfelvonulás (1) morális problémák (2) motiválatlanság (2) mszp (2) myvip (1) nacionalizmus (1) nemzet (1) nem láttuk hogy ekkora baj van (1) neoliberalizmus (1) nép (5) népostorzás (2) new generation (1) örkény (1) orosz grúz háború (1) ország (3) példakép (1) polgár (1) politika (3) politikai felhozatal (1) populizmus (2) program (1) racionalizmus (1) reakció (1) reform (2) rendőrség (1) rendszer (1) roma (1) s.o.s. (1) sablon (1) séma (1) szakértői (1) szdsz (4) szélsőjobb (1) sznob (1) szociopaták (1) szolidaritás (1) társadalom (7) törvény (1) trianon (1) ugar (1) újév (1) újra állományba helyezés (1) új kezdet (2) választás (2) változatosság gyönyörködtet (1) védelem (1) viszockij (1) vízfej (1) voks10 (1) west balkán (1) zsidó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • TitokJolán: bion-bion (2011.09.14. 23:07) Az európai magyar
  • Lance2010: azt kihagytam, hogy nemcsakhogy nehezebb bejutni, de egyes szakokon hat-tízszeres túljelentkezésrő... (2011.07.19. 02:28) A dinoszauruszok kihalása elhalasztva
  • 1.szóló: "A Jobbik baloldali..." Basszus, most értettem meg, hogy miért is nem a patkó jobbszélső ülésein ... (2010.06.30. 23:05) Transzformációk
  • életfa: Ideje van visszatérni a Szent Korona rendszeréhez. A szellemiségéhez és a gyakorlatához is. (2010.06.06. 10:42) Most komolyan?!
  • I. P. S.: Ha csak ebből az írásból indulnék ki, azt hinném, húszéves egyetemista vagy. Van is egy ismerősöm,... (2010.06.06. 01:18) Tégy a motiválatlanság ellen!

Látogatók

2008.08.12. 13:53 d.z.

Európa illúziója

Volt egyszer egy nép, aki bár ezzel feladta múltját úgy döntött megszűnik „keletinek” lenni és rálép a „nyugati, fejlett” országok útjára. Hogy egész pontosan miért, mái napig nem tudjuk. Közelgett már a vész, vagy csak békére vágytak őseink: Isten tudja. Meg aztán most már mindegy is.

Járt utat járatlanért fel ne adj, tartja a mondás, de mi úgy gondoltuk, hogy a mi eddigi utunk: zsákutca. Mondjuk a másik irányba se volt jelzőtábla.

Így indult a mi ezeréves európai történelmünk, melyet aztán árulás kísért árulással vegyítve.  Mint kultúrember küzdöttünk hazánkért, kultúráért, olyasféle baromságokért, mint szabadság, vagy béke. Egy beáldozható kis nemzet lettünk békevágyunk és elhivatottságunk miatt. Miközben a "nyugati" országok szépen elfejlődgettek pár kilométerrel odébb, mi csak fogytunk és fogytunk a kultúra és Európa oltárán.

Közben mikor lehetett, jó hangosan beleüvöltöttük a magyar pusztába, hogy mi bizony Európa vagyunk, de olyan ordítás magyar torokból még nem hallatszott mely átért volna az Alpokon. Így aztán megmaradtunk européer parasztnak Európa szemében, melynek eszményéért vérünket és múltunkat adtuk.

Egy olyan eszményért, melyet a kényszer szült, valóságalapja semmi és a leghalványabb szél is elfújná, ha éppen ahhoz volna kedve. És a magyar csak szentül hiszi, hogy mi hozzá tartozunk. Ezer éve tanuljuk, hogy Európa hazugság, de ha a kisujját nyújtja felénk, rögtön csüggő szeretettel lógunk azon a bizonyos semmin.

Nekünk ezer évünk volt tanulni, de nem éltünk vele. A lengyeleknek hasonlóképp, de valamit azért mégis felfogtak. A grúzok csak most kapják az első pofont.

Értjük mi itt messze, hogy nyilván nem kezdünk világháborúsdiba egy ekkora nemzet miatt. És végtelenül szomorú, hogy nekünk is értenünk kell ezt most. Alig múlt ötven éve, hogy a magyar rádióadások könyörögtek Európához és hamarosan egy másik ima is el fog csendesülni. Hiszen nem érdekünk nekünk a jólétünk veszélyeztetése.

Már csak arra kéne rájönni, hogy ki is az a "nekünk". A mi hazánk továbbra is itt fekszik a Kárpátok ölelésében még akkor is, ha már effektivé nem is öleli. Nekünk sincs se többmilliós hadseregünk, se pénzünk, de még egy-két poros atomtöltetünk se.

Elhiszi valaki, hogy ha mi lennénk Grúzia helyében, értünk majd kardot ragadna a „világ”? Beáldozható kis ország vagyunk mi is, sajnálatos baleset volna csak elestünk. Félrenézne a kontinens, mint azt már tette sokszor. Meg kéne tanulnunk hol helyünk.

Esetleg még rájönnénk, hogy mégis inkább volnánk mi „keletiek”?

62 komment

Címkék: európa identitás orosz grúz háború


A bejegyzés trackback címe:

https://masikmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr62612493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baromméter 2008.08.12. 15:19:12

Bravó.

xyz 2008.08.12. 15:25:29

kár hogy a grúzok kezdték...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.12. 15:28:05

mint a lengyelek a németek ellen 39-ben?

kódis 2008.08.12. 15:31:22

No, ismeretlenül is tisztelt D.Z., fején találtad a szöget.

Egy légyszar vagyunk a világtérképen, és azt képzeljük, hogy az hogy a légyszar épp vöröses árnyalatban vagy narancssárga árnyalatban látszik, jelentős dolog. Hátbiza, nem.
És ugyanígy bármivel. Poros, jelentéktelen ország, nép vagyunk.
DE. a szürkeség véd. Ide nem repülnek repülők tornyokba csapódni. Igaz, tornyok sincsenek.

rovarnyálzselé 2008.08.12. 15:33:05

Mi a NATO tagja vagyunk, Grúzia nem.
Ha egy NATO tag országot külső támadás ér, a többi NATO országnak kötelessége segítséget nyújtani.

giorgio 2008.08.12. 15:36:18

Mire fel ez a kesergés? Mi az újdonság abban, hogy senki nem fogja kirobbantani a 3. világháborút se Grúziáért, se Magyarországért. De attól még, ha választhatok, inkább húzok Franciaországhoz meg Németországhoz, mint mondjuk Fehéroroszországhoz.

Európa érdekszövetség, nem más, de attól még jobban megfelel az érdekeinknek, mint az egyéb lehetőségek...

flimo13 2008.08.12. 15:38:21

A NATO beavatkozna, no nem azért, mert annyira fontosak lennénk nekik, hanem ha nem tennék, akkor nevetség tárgyává válnának, és megszünne elrettentő erejük.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.08.12. 15:42:47

elszomorít amit írsz. nem mondom, hogy nincs benne igazság, mert van. ha a történelmet nézzük volt már rá jónéhány példa, hogy benne hagytak bennünket a k@kiban. de azért az mégis ér valamit, hogy mi egy szövetség része vagyunk, és legalább minket már nem lehet olyan könnyen fegyveresen eltaposni, mint azokat, akik a medve barlangja körüli határvidéken élnek. tehát így egy lehetőséget legalább részben kipipálhatunk. ha egyedül lennénk, még ennyit sem tehetnénk.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.08.12. 15:44:40

Honnan jön most már az olaj meg a gáz Európába? Na ugye.

Ezek után mit tehet az EU-nak nevezett lufi?

Mint mikor a húgodat dugják, neked meg borotvát nyomnak a gigádhoz...

rougon 2008.08.12. 15:58:00

"megszűnik „keletinek” lenni és rálép a „nyugati, fejlett” országok útjára"
ez hülyeség, még mindig keleti, vagy inkább balkáni

"Egy beáldozható kis nemzet lettünk békevágyunk és elhivatottságunk miatt."
Békevágy??? mikor?:) és miféle elhivatottságról beszélsz?

Egyébként tényleg nehéz eldönteni hogy ki is kezdte ezt az egész grúz-orosz konfliktust, szerintem mindkét fél vastagon benne van, a különbség csak annyi, h az orosz hadsereg "picit" erősebb

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.12. 16:07:01

A benne-vagyunk-egy-szövetségben tipusú hozzászólásoknak túl sok értelmét nem látom. Nem ez a lényeg.

A lényeg az, hogy a nyugati világnak mi is egy jelentéktelen légyszar vagyunk, amit, ha gazdasági, vagy egyéb érdekei megkívánják: megsimogat, amúgy meg bármikor benne hagy a szarban.

A grúzok mondjuk NATO tagok éppen nem voltak, csak a harmadik legnagyobb békefenntartó egységet küldték Irakba segíteni az amerikai megszállást. Mit is kaptak érte? Ja, hogy elrepítették a katonáik seggét a grúz határra, hogy otthon halhassanak meg.

A cikk a jelentéktelenségünkről, illetve a magyar polgár tévképzeteiről szót, örülök, hogy segíthettem, de nem hiszem, hogy szövegértési problémákat kéne megoldanom.

Fpeter 2008.08.12. 16:09:02

Igazából csak egy apró kérdést kell feltenni: Kinek áll érdekében és miért bárkit is megvédeni?
Nekünk nincs sem olajunk, sem nyersanyagunk sem semmi olyanunk ami nagyon kellene az ugynevezett szabad világnak. Csak egy rakás ellendrukkert tudnánk felmutatni.
Grúzia viszont messze van, és valljuk be, az oroszok még mindig több mindent tudnak, tudnának ajánlani mint ez a kis kaukázusi ország.
Az persze egészen más kérdés, hogy a világ miért él még mindig abban a hiszemben, hogy az orosz birodalom valaha is európai módon viselkedő állam lesz.
Az oroszok ráadásul elég nagyok és ráadásul még gazdagok is ahhoz, hogy ne nagyon kelljen tartaniuk a tetteik következményeik miatt.

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 16:11:20

Nehéz olyanoktól hallani a grúzok védelmét, akik a szerb kontra koszovo vitában a koszovoi oldalon álltak. Érdekes ott nem sajnálták a szerbeket. Pedig ők olyan földért harcoltak, mi legalább valaha szerb volt...
Adva van egy kvázifüggetlen tartomány ahonnan 1991-ben több ,mint 100000 oszét menekült el, hála a drága nyugati Grúziának. Ebben a Dél-Oszétiában nagyitóval sem találunk olyan grúzt, akit nem betelepítettek oda, hanem onnan származik. Az oszétoknak eszük ágában nincs Grúziához tartozni, közülük sem találni keresve sem olyat, aki Grúziában szeretne élni. Ezek után biztosak vagytok ti abban, hogy itt szegény grúzok a jófiúk?
Nyitott szemmel kéne járni a világban emberek

Kito_Portugal 2008.08.12. 16:15:29

Jelentem nem hiaba vagyunk ilyen buszke csokonyos nep, es nem hiaba vagyunk feher folt Europa terkepen. Nezzetek mar korul 1000 eve senki nem tudott minket elsoporni. Egy icipici nemzet vagyunk es oriasi dolgokat adtunk a vilagnak. Nezzetek a tudosainkat, nezzetek az Olimpiat. Ennyi csodalatos dolgot keves Europai orszagrol mondhatsz el nem hogy a mas foldtekerol. Ezt az orszagot csak a sajat pesszimizmusa tudja romba donteni.

Legyetek buszkek es segitsetek az orszagot elorelatassal optimizmussal!!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.12. 16:18:25

Háborúban meg nincsenek jófiúk és nem mondtam, hogy a grúzok azok. Csupán elkezdtek egy folyamatot, aminek a végén a nyugathoz való tartozás állt. Ami, mint most megtudták nem olyan egyszerű dolog keleti népeknek. Na mindegy, tényleg nem szövegértés órát tartok.

Ezek után a "nyitott szemmel kéne járni a világban emberek" komment meg kicsit erős.

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 16:26:19

d.z. · masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.12. 16:18:25
Sajnos a "nyugati" világhoz tartozás száz éve még egy erkölcsi tartást jelentett bizonyos szempontból, mára ez a kvázidemokrácia és mindenki más terrorista doktrinában testesül meg...

"mint a lengyelek a németek ellen 39-ben?"
Ez a kijelentésed arra, hogy a grúzok kezdték brutális csúsztatás. Amennyiben viszont igaznak tekintjük, azonnal vissza kell adni Szerbiának koszovot és mehetnek a tankok...

flimo13 2008.08.12. 16:31:10

Muad, éppen hogy a KGB által fellázított oszétok üldöztek el orosz segítséggel százezernyi grúzt dél-oszátiából, miközben ők vannak vagy hetvenezren.

Artie 2008.08.12. 16:34:49

Kito, de úgy látom, a helyesírási szabályzatot nem adtuk a világnak. Mindig a vérmagyarok a leggyengébb helyesírók, ezt már megfigyeltem. Tehát akkor a vérmagyarják szarják le legjobban a magyar kultúrát. Elgondolkodtató.

Mint ahogy az is, hogy igen, Grúzia-Oszétia párhuzama biza' Szerbia-Koszovó... ott a pont.

Dubito 2008.08.12. 16:38:19

Hadd emlékeztessek, hogy az első világháború egy "békevágyó és elhivatott", de teljességgel jelentéktelen ország elleni agresszió válaszlépéseivel kezdődött. Ez az ország Szerbia volt, az agresszor pedig az elhivatott és békeszerető osztrák és magyar nép.
A második világháború a világporondon szintén jelentéktelen Lengyelország nagyhatalmak általi megvédésével indult.
Tehát nem igazak a post megállapításai, hogy ilyen nem történhet meg. De nem törvényszerű, hogy megtörténjen, és nem biztos, hogy az a jobbik választás.

PL 2008.08.12. 16:47:27

Magyarország NATO tag, és ezért akármilyen hihetetlennek is tűnik, de megvédenének minket. Ebben rejlik a NATO ereje, ezt ők is tudják. Oroszország sem merte volna megtámadni Grúziát, ha az már NATO tag lett volna.
Nem kell magunkat, csak azért mert kicsik vagyunk, így leírni. Nézd meg Izraelt, mekkora az ország, és mekkora állandó arab fenyegetés mellett létezik a mai napig.

minden soroddal egyetértek 2008.08.12. 16:57:57

kedves blogger,
gratulálok!

3 féle intervenció van:
katonai
gazdasági
beszaporodási

Nyugat az utóbbit szívta meg a nagy liberalizmusában, én örülök neki megérdemlik. Építsék csak a mecseteket bőszen:)

gravy_t 2008.08.12. 16:58:41

jó is lenne, ha nekünk akkora haderőnk lenne, mint izraelnek. valószínűleg másként festene közép-európa térképe. de legalábbis a környező országok nem mernék basztatni az ott lő magyarokat.

grúzia: ha megnézitek a törikönyveket, a grúzok előbb voltak ott, mint az oroszok (bár ugye a szerbek is előbb voltak ott, mint az albánok). a három kis kaukázusi államnak is az a baja, hogy ők egymás legnagyobb ellenségei, ezért nem képesek összefogni az oroszok ellen.

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 16:58:45

flimo13 2008.08.12. 16:31:10
"...Violent conflict broke out towards the end of 1991 during which many South Ossetian villages were attacked and burned down as were Georgian houses and schools in Tskhinvali, the capital of South Ossetia. As a result, approximately 1,000 died and about 100,000 ethnic Ossetians fled the territory and Georgia proper, most across the border into North Ossetia. A further 23,000 ethnic Georgians fled South Ossetia and settled in other parts of Georgia...."
Nos a számok mást mutatnak.

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 17:00:47

Szóval nagyon úgy tűnik, hogy a 70000 oszét mind elmenekült, plusz még 30000 oszét szellem. Szóval valahol igencsak tévedsz flimo13

Dubito 2008.08.12. 17:01:45

Megnézted már Lengyelország 38-as és mai térképét? Csak azért mert az egyik nagyhatalom (orozország) máig elfelejtette visszaadni a felszabadított területet.
A tények makacs dolgok:)

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 17:08:17

De komolyanmondom azon csodálkozom a legjobban, hogy mindenki teljesen ki van akadva az oroszokon, miközben Koszovónál már alig várták, hogy menjen a NATO és elvegye a területet a szerbektől. Merthogy szegény koszovoiak nemakarnak Szerbiában élni. Érdekes, hogy szegény oszétok hol akarnak élni az valahogy mindenkit hidegen hagy...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.12. 17:12:06

Kevésbé akartam volna a konfliktusba magába belefolyni, no de: masikmagyarorszag.blog.hu/2008/02/28/revizionizmus

ez részben a koszovói történetről a véleményem

flimo13 2008.08.12. 17:13:55

Más források meg 300 ezer grúz menekültet emlegetnek. A hetvenezer oszét arra vonatkozott, hogy ennyien éltek ott egy héttel ezelöttig.

gravy_t 2008.08.12. 17:30:36

"Érdekes, hogy szegény oszétok hol akarnak élni az valahogy mindenkit hidegen hagy..."

van egy gyanúm, hogy erre az oroszok is nagy ívben szarnak. az oszétoknak kéne józanul gondolkodniuk: egy független oszétia életképtelen, még ha egyesülne észak-oszétiával, akkor is (azért megnézném, é-oszétia hogy szakadna ki oroszországból). úgyanúgy, ahogy koszovó is egy életképtelen államparódia.

az oszétoknak el kéne dönteniük, hogy oroszországhoz akarnak-e tartozni, ahol mindig is kuss lesz nekik, vagy a sokkal kisebb grúziához, ahol azért legalább az esélyük megvan rá, hogy beleszólhassanak az ország dolgaiba.

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.08.12. 17:41:30

balkán, keblemre!
kevesebb autót, plazmatévét, és egyéb luxuscikket, több fegyvert és EMBERt magyarországra!
cinizmus nélkül írom.
úgy látom, nem csak a keletiségünket, de a tökeinket is otthagytuk a békás szorosban...

Peter 2008.08.12. 17:44:26

azt azert megneznem, mikor hagynak a ruszkik eszak-oszetiat fuggetlen allamma valni. ennek az egesznek semmi koze az oszetokhoz. ok csak egy jo urugy volt az oroszoknak, hogy jol odavagjanak a gruzoknak, akik a rozsas forradalon ota szurtak a szemuket. es itt van a nagy kulonbsag koszovo es a gruz-orosz haboru kozott.

biso 2008.08.12. 17:44:28

Több helyen hibádzik az írás. Az alapigazság, hogy a mostani Grúzia és az 56-os Magyarország nem érdekel/t senkit. De a jelenlegi Magyarország, a multikkal, a piaccal már igenis számít. Szerinted hagynák a zsidók, hogy ide bevonuljanak az oroszok vagy az ukránok?

haribodog 2008.08.12. 17:53:51

Nem hinném, hogy Koszovó életképtelen, ásványi nyersanyagai vannak, tengeri kijárata Albániában, és Montenegró vagy Macedónia sem amiatt szenved, mert alapvetően életképtelen. A fő ok a társadalmi elmaradottság, a politikai és gazdasági elit romlottsága, stb.

haribodog 2008.08.12. 17:58:12

A grúzok sem a nyílt társadalmukról és a demolrácia minden szinten való transzparenciájáról híresek. Nehéz megítélni az erős orosz propaganda miatt, hogy mi igaz a grúz maffiáról szóló legendákból, de azt hiszem Amerikának megint sikerült beletenyerelnie a szarba.

gravy_t 2008.08.12. 18:02:04

koszovónak tengeri kijárata??

hosszú távon itt akkor lenne nyugalom, ha koszovó csatlakozna albániához, a macedóniai színalbán területek szintén. a boszniai szerb köztársaság csatlakozhatna szerbiához, a magyarlakta területek magyarországhoz, moldova meg romániához.

persze akkor is menne a hangulatkeltés hogy elvették a területet stb, csak akkor tényleg nem lenne már logikus alapja semmi ilyen hőzöngésnek.

a kaukázusban is az kéne - ahol grúzok laknak, az legyen grúzia, ahol oroszok, az legyen oroszország ésatöbbi (örmények, azeriek).

Turbulencia (törölt) 2008.08.12. 18:10:23

Hihi, ekkora baromságot rég nem olvastam. Nekünk köszönhető az európai civilizáció? No comment...

A NATO nem védte meg a grúzok szent jogát arra, hogy eltapossák az osszétokat? Micsoda tragédia...

Egy dolgot jól jegyezzetek meg hülyegyerekek: ezt a háborút a grúzok kezdték. Nem az elnyomó oroszok ellen, hanem az oszétok elnyomásáért.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.12. 18:13:02

Ha minket megtámadnának a NATO reakciói a következők lennének:

- megfigyelők kiküldése a területre (2hét)
- a megfigyelők jelentéseinek lemezése és a NATO biztonsági tanács összehívásának az előkészítése (1 hónap)
- Magyarország segélykéréseinek a médiában történő lereagálása, illetve ígérgetés, hogy mingyárt segítünk (2 hét)
- a segítségre kijelölt csapatok előkészítése, infrastruktúra, ellátmány, pia, kurvák, mittomén (6 hónap)

Mire érdemben lereagálnák az eseményeket, már ha egyáltalán lépnének valamit és nem húzódna el a NATO bizt. tanács ülése a vétók miatt évekre, vagy örökre, akkor is addigra régen kivéreznénk a kb. 10000 bátor magyar honvédünkel...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.12. 18:15:21

Azért a sarjadóban lévő európát nem egyszer védte meg a Magyar Királyság és Erdélyi Fejedelemség a rárontó töröktől. Persze ez nem a modern európa, de mégicsak, tettünk azért le valamit az asztalra.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.12. 18:17:33

Azért ezekkel a nagy népcsopoport és etnikum felszabadítássokkal vigyázni kéne, egyszer majd jól jönnek a kunok azt benyújtják a területi igényeiket!

Turbulencia (törölt) 2008.08.12. 18:19:39

"Azért a sarjadóban lévő európát nem egyszer védte meg a Magyar Királyság és Erdélyi Fejedelemség a rárontó töröktől. "

Igen, igen, minden elbaszott balkáni nép azzal áltatja magát, hogy ő védte meg Európát a törököktől. Van benne valami, de igazán csak az osztrákok lehetnek büszkék a sztorira: ők tényleg nem engedték bevenni Bécset. Fejlettebbek is lettek.

Turbulencia (törölt) 2008.08.12. 18:21:39

"Azért ezekkel a nagy népcsopoport és etnikum felszabadítássokkal vigyázni kéne, egyszer majd jól jönnek a kunok azt benyújtják a területi igényeiket!"

Igen, nagyon vicces, de aki nem ugrált Koszovó önállósodásánál, annak az oszétek jogait is védenie kell.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.08.12. 18:23:45

Az első világháborút emlegetni pedig azért öngól, mert ott az OMM miatt azért igen gyenge beleszólással a dolgok folyásába, viszont annál nagyobb emberanyaggal voltunk kénytelenek résztvenni a vérontásban.

Zis4 2008.08.12. 18:27:30

Jeez... Micsoda egy patetikus maszlag. Mindenki hálás lehet, hogy egy újabb teljesen felesleges reciklikált baromságkat tartalmazó digitális hulladékot kell indexelnie a google szervereinek, melyek őserdőnyi áramot zabálnak nap mint nap... Törvény kellene az információs környezetszennyezés ellen.

Nagyzee 2008.08.12. 18:27:31

flimo13:

Szerintem te Abkháziával kevered Dél-Oszétiát. Ott valóban a grúzok voltak (relatív) többségben, csak elüldözték őket. Dél-Oszétiában viszont mindig is az oszétok voltak a legnagyobb népcsoport. Igaz itt is jelentős grúz kisebbség élt.

Pár link (igaz csak Wikipedia):
en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_cleansing_of_Georgians_in_Abkhazia
en.wikipedia.org/wiki/Abkhazia#Demographics
en.wikipedia.org/wiki/South_Ossetia#Demographics


Szóval, ha Koszovót kiáltjuk ki követendő példának, Dél-Oszétia függetlenségét / Oroszországhoz csatlakozását szvsz simán lehet támogatni, Abkháziáét viszont elég meredek lenne.

Kukurusnyák Rémus 2008.08.12. 18:42:42

Annyit csak, hogy azt a II. világháború utáni Lengyelországot kicsit nyugatabbra tolták ám a háború előtti állapotokhoz képest.."kárpótlásként" a keleti részekért..

szpal 2008.08.12. 19:20:35

Megáll az eszem, nagy betűvel írja, hogy "lengyeleknek"!

Ugye 1939-ben sem a lengyelek szép szeméért, hanem Németország hatalmának fenyegető növekedése miatt üzentek hadat Hitlernek a nyugati szövetségesek. A '38-as csehországi annexiót még eltűrték.

Lehet olyan helyzet, hogy Magyarország lesz az a pont, amikor azt mondja az USA (vagy Kína, vagy az arab világ stb.), hogy eddig, és ne tovább.

Na az meg maszlag, hogy rá kellene jönnünk, hogy 'keletiek' vagyunk. 1944-45-ben is az volt a baj, hogy olyan nagyon biztosak voltunk benne, hogy 'nyugatiak=Európa védelmezői' vagyunk - így lettünk a nácik csatlósai. Most ez a grúziai eset nem fogja a magyar külpolitika prioritásait átrendezni. Mit vársz? Lépjünk ki a NATO-ból? Ugyan. Ez még szerintem a Jobbik programjában sem szerepel.

Fura, hogy hogy el vannak sokan ájulva a nagy orosz pénisz látványától. Persze, könnyű, mert sokakban erre rásegít egy kis kádári nosztalgia is.

Haver, innen nem látszik, de Oroszországban nincs demokrácia. Hogy minek az? Ja, tényleg, Mo-on sincs. Milyen igaz.

doktorur 2008.08.12. 19:21:26

kedves Muad\\\'Dib
(2008.08.12. 16:11:20)

Kukkants reá légy oly drága kies hazánk térképére mondjuk 1867 környékérôl meg mondjuk 1921-bôl. Veszel észre különbséget? A székelyek se óhajtották Romániát hazájuknak. Az a fôd meg sose volt Románia. Oszt jöttek a "nagyok" és igazságot tettek. De kinek is volt igaza? (Tudom, senkinek, de azért mégis, jáccunk ela gondolattal kicsinyég, oszt vegyük észre az igazság és az érdekek mátrixának különös ámde közel se szokatlan szétállását.)

Tiborc 2008.08.12. 19:23:27

Volt itt valaha valaki aki elhitte, hogy a NATO minket akar megvédeni??
Az gyógykezelésre szorul!

A NATO feladata 1. a nálunk levő nyugati tőke védelme (elsősorban tőlünk);
2. az un. fogyasztói (másnéven kamatkapitalizmus) fenntartása, ha pl. a rendőrség nem lenne elég.

dean23 2008.08.12. 20:19:53

Szívtunk már az oroszok miatt 1848-ban, a két világháborúban és 1956-ban. Ezek után még most is álljak a pártjukra és higgyem el, hogy csak megvédték az oszét lakosokat?! A béke védelmében otthagynak egy halom katonát tökig géppisztolyban. Pöttyet ismerős szitu! Közben meg egy halom cikk jelent már meg, hogy szimplán nem szeretnék a lehetőséget se meghagyni az EU-nak, hogy máshonnan szerezzenek olajat és gázt.
A Világ két legfejlettebb hadserege az USA és a Gazprom!

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.12. 20:40:42

azért ennyire nem vagyunk mindegy, mint a cikkböl jön

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.08.12. 21:16:10

a nyugati ember számára kb. ausztriáig tart európa,ez már nekik balkán

Mindfield · http://quahoghun.myminicity.com/ 2008.08.12. 21:17:11

Hát nemtom. Én most örülök közép-európai pozíciónknak, meg hogy Ukrajna ott van ahol. Mert a ruszkikkal még mindig lenne határunk, akkor mi is búcsút inthetnénk a NATO meg EU tagságnak, meg még nagyobb "liberalizmusban" élnénk, amit Moszkvából diktálnának. Nagyon keményen.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.08.12. 21:19:18

A török akciósugár véget ért Bécs alatt a középkorban. Tavasszal elindultak, őszre Bécs alá értek, oszt kurvára elkezdtek fázni, és hazamentek...Ennyit Európa védelméről.

PL 2008.08.12. 21:58:31

Oroszország nagy és erős. De azért még közel sem olyan nagy hatalom mint valamikor volt. Még mindig nagyon sok elavult fegyvere és egyéb harcászati eszköze van használatban, ezt ők is tudják.
A mai haderejükkel nekimenni a NATO-nak, nem lenne kisebb örültség, mint Grúziának szembeszállni velük. Egy ezzel foglalkozó cikk szerint (meg nem mondom hol olvastam) Németország egymaga nagy falat lenne a mai Oroszországnak, a teljes NATO haderő pedig 36 óra alatt felmorzsolná a komplett Orosz sereget.
Persze ez csak elmélet, amint rendszerint a gyakorlat szeret meghazudtolni. J

Dani 2008.08.12. 22:10:46

Így van, törököket nem a hős sógorok állították meg, hanem az a tény, hogy már túl messze voltak :) Magyarországra is mindig csak julius-augusztusra ért ide a török sereg, harcolt kicsit aztán húzott haza mielött befagyott volna a segge :)))

Furcsa... 2008.08.13. 00:51:26

nekem ilyen mondanivalóm van... nagyonelegemvan.blog.hu/

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.08.14. 18:09:03

index.hu/politika/belfold/ovgruzorsz08/

valahogy így.
furamód viktor most összeszedett - és szimpatikus - volt.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.08.15. 12:32:24

öhm.

15 minutes of fame, mint mindig index címlap esetén.

Na mindegy, vannak itt állandó olvasók is, nekik szól még ez a válasz.

Így pár nappal később töprengtem a mondanivalómon és a szokásos félreértelmezéseken és arra jutottam, hogy ezt még leírom.

Nekem az alapvető problémám az, hogy kurvára úgy tűnik nekem, hogy lehettünk volna ezer évvel ezelőtt egy kemény, erős összetartó nemzet, ha megmaradunk annak, amik vagyunk. Ehelyett bevállaltunk valamit, ami végeredményben oda vezetett, hogy míg 1200-ban voltunk ugyanannyian, mint az angolok, ma egy kicsit más a helyzet. Folyton beszopjuk az aktuális nyugati trendet évszázadról évszázadra és azt hisszük, hogy ez jó nekünk. Hát szerintem kurvára nem.

bbjnick · http://magyarido.blog.hu 2008.08.16. 18:06:34

Kedves DZ!

Ha megnézzük a grúz történelmet, akkor látjuk, hogy ezek a jó grúzok már háromezer éve ott élnek, ahol most, annak ellenére, hogy, valószínűleg, nem volt ötven évük, amikor ne rontott volna rájuk valamiféle aktuális nagyhatalom. A Kr. e. IV. századtól vannak feljegyzések róluk, és mindig gyűrték őket. Nagy Sándortól a hellenisztikus utódállamokon át a rómaiakig, a szasszanidáktól, perzsáktól, araboktól a mongolokig, a törököktől az oroszokig mindenki rajtuk taposott. És a grúzok, önálló grúz orthodox keresztény egyházzal (ami az V. század óta államvallás!), önálló nyelvvel és önálló ábécével, az egyik legősibb és legsajátosabb kultúrával (háromezeréves államiság!) élnek és eszükben sincs sem kipusztulni, sem feloldódni valamelyik másik népben:-)

Most éppen a többszázmilliós oroszokkal szálltak szembe: a nem egészen ötmillió grúz:-)

Én ebből nem tudok mást kiolvasni, mint azt: b*sszátok meg, k*csög magyarok, hát nem látjátok, hogy mit dobtok el, ha veszni hagyjátok a kultúrátokat! Nézzétek meg a grúzokat, ők ragaszkodnak a kultúrájukhoz és...

ü
bbjnick

nyelv-ész 2008.08.22. 00:14:30

beáldozható = feláldozható

"A grúzok csak most kapják az első pofont" - kissé érdemes lenne tanulmányoznod a történelmet, Grúzia nem először kap pofont az orosz medvétől.

"...értünk majd kardot ragadna a „világ”?" - mivel NATO-tagok vagyunk, igen. De ha Grúzia helyére képzeled hazánkat, akkor igazad van, oda a kutya nem jönne utánunk.

"Esetleg még rájönnénk, hogy mégis inkább volnánk mi „keletiek”?" - remélem, ezzel nem a dicső Szovjetúniót sírod vissza. Annyi szentigaz, hogy az elmúlt 18 évben e kelet-európai országoknak össze kellett volna tartania, nem pedig egymást marnia, és akkor jobban tudtuk volna az érdekeinket érvényesíteni.

nyelv-ész 2008.08.22. 00:18:22

bbjnick,

ez igen becsülendő a grúzokat illetően, de a jelen konfliktushoz kevés köze van. Jött egy magát "ejropéer"-nek vélő bohócpolitikus, megkavarta a szart, és a Nagy Medve érdekei ellen cselekedett.

Az meg nem hagyta, hanem odacsapott, elvégre nem nézheti tétlenül, hogy az olaj- és földgázbiszniszéhez szükséges csővezetékek kikerüljenek az érdekszférájából.

Ennyi.
süti beállítások módosítása