HTML

Másik Magyarország

"Jelet kell hagynom, hogy volt egy másik Magyarország." S élesen látta ezt a másik hazát, melyet szívével és tollával védett, mint ősei karddal és buzogánnyal.- Márai

Címkék

2009 (1) 2010 (1) 2014 (1) amerikai külügyminisztérium jelentése (1) ateizmus (1) átlagmagyar (1) barát (1) büntetés (1) céltalanság (1) charta (1) cigány (2) cigányok (2) dinoszauruszok (1) elit (4) ellenségkép (3) előrehozott választás (1) ember (1) emberi lét (1) ep választás (1) értékvesztés (2) értelmiség (3) európa (2) európai magyar (1) európai parlamenti választás (1) európai unió (1) fejlődés (1) felelősség (2) fidesz (5) gázpisztoly (1) gondolatébresztő (1) gondolatok (1) gulyáskommunizmus (1) gyerek (1) gyurcsány (1) hajnal (1) hatalom (1) hatvany lajos (1) hazugság (1) hit (1) holokauszt (1) hülyék (1) hungaricum (1) idea (1) identitás (1) index (1) integrálódás (1) isten (1) jegyzetek (1) jobbik (3) jobboldal (2) jobbos (1) jövőkép nélküliség (1) kádárizmus (1) kapitalizmus (3) katasztrófa (1) kellemes ünnepeket (1) képregényhősök (1) kezdeti optimizmus (1) kis szocializmus (5) kormány (1) kormányzás (1) közélet (5) közerkölcs (1) kurucinfó (1) liberalizmus (1) lmp (1) lokálpatriotizmus (1) lottó (1) magántulajdon (1) magyar (2) magyarország (1) második kerület (1) mdf (1) megmondás (1) még köszönd is meg (1) melegfelvonulás (1) morális problémák (2) motiválatlanság (2) mszp (2) myvip (1) nacionalizmus (1) nemzet (1) nem láttuk hogy ekkora baj van (1) neoliberalizmus (1) nép (5) népostorzás (2) new generation (1) örkény (1) orosz grúz háború (1) ország (3) példakép (1) polgár (1) politika (3) politikai felhozatal (1) populizmus (2) program (1) racionalizmus (1) reakció (1) reform (2) rendőrség (1) rendszer (1) roma (1) s.o.s. (1) sablon (1) séma (1) szakértői (1) szdsz (4) szélsőjobb (1) sznob (1) szociopaták (1) szolidaritás (1) társadalom (7) törvény (1) trianon (1) ugar (1) újév (1) újra állományba helyezés (1) új kezdet (2) választás (2) változatosság gyönyörködtet (1) védelem (1) viszockij (1) vízfej (1) voks10 (1) west balkán (1) zsidó (2) Címkefelhő

Friss topikok

  • TitokJolán: bion-bion (2011.09.14. 23:07) Az európai magyar
  • Lance2010: azt kihagytam, hogy nemcsakhogy nehezebb bejutni, de egyes szakokon hat-tízszeres túljelentkezésrő... (2011.07.19. 02:28) A dinoszauruszok kihalása elhalasztva
  • 1.szóló: "A Jobbik baloldali..." Basszus, most értettem meg, hogy miért is nem a patkó jobbszélső ülésein ... (2010.06.30. 23:05) Transzformációk
  • életfa: Ideje van visszatérni a Szent Korona rendszeréhez. A szellemiségéhez és a gyakorlatához is. (2010.06.06. 10:42) Most komolyan?!
  • I. P. S.: Ha csak ebből az írásból indulnék ki, azt hinném, húszéves egyetemista vagy. Van is egy ismerősöm,... (2010.06.06. 01:18) Tégy a motiválatlanság ellen!

Látogatók

2008.07.22. 18:43 d.z.

Adj vért! (ha tudsz)

Újból a hírek középpontjába került, hogy nincs vér az országban, mert kevés a donor, elmentek, nincs az embereknek felelősségtudata, satöbbi. Ez szokott lefutni úgy három-négyhavonta. Így önmagában ugye, ez nem is baj.

A baj a következő.

Pár hete úgy adta sors, hogy nagyjából a nap közepén szabad voltam. Rendes, felelősségteljes állampolgár lévén felpakoltam magam a villamosra és laza egy órás utazás árán elmentem a Karolina úti központba, mely az egyetlen rendszeres véradó hely egész Budapesten. Ahol meglepetésemre tudatták velem, hogy délután kettőkor (kettő óra öt perc volt ekkor) a véradásnak vége, de mindenképp jöjjek máskor, vagy nézzek mobil véradásra időpontot, mert nagyon szükség van rá. Miután a kitörő idegbajt visszafojtottam, szépen hazamentem, megint csak egy szürke óra árán. Hogy az úton egész pontosan mi is járt a fejemben azt hagyjuk egy kicsit későbbre.

Eltelt egy hónap és elszállt a méreg, néztem időpontot, hogy mikor vannak nyitva, nyár van, úgyis arra megyek, miért ne ugorjak be?

Újból Karolina út, ez esetben délelőtt tizenegy óra. Bemegyek, odamegyek a mittudoménkihez, akinek fel kell vennie azt, hogy én bizony vért akarok adni. Azt mondja, hogy személyit, lakcímkártyát, TAJ- kártyát kér tőlem. Első kettő még természetesen van is nálam, a harmadik viszont hibádzik. Felajánlom, hogy bemondom a számom (kórházban működik), nézze meg, hogy tényleg én vagyok, és aztán hadd menjek be. Nem, első alkalomkor mindenképp kell a kártya. Jó. Viszlát. Anyátok.

Amikor először néztem a dolognak utána, még nem írták, hogy milyen papírok kellenek ehhez, azóta kikerült.

Eltelik egy-két hónap majd megint és biztos megpróbálom újra, most egyelőre elég volt ebből. Szívják fel a vérem az aszfaltról, ha engem is elütnek a zebrán, 'oszt jó napot!

Ezalatt a két kalandom alatt a következő kérdések merültek fel bennem.

Ha annyira kurvafontos, hogy vért adjak, akkor miért nincs állandó véradóhely mondjuk háromkilométeres körzetenként Budapesten, netán minden SZTK-ban?

Az állandó véradóhely miért olyan időpontban van nyitva, amikor minden normális ember dolgozik, vagy tanul?

Ha hajléktalan volnék és úgy döntök, hogy felesezés helyett vért adok, miért ne tehetném meg? Ha nincs egészségügyi biztosításom, mert mondjuk, éppen átutazóban vagyok Magyarországon, mint külföldi turista, de az a heppem, hogy mindenhol vért akarok adni, miért ne tehetném meg? Netán a közeli NGC 55 galaxisból idetévedt idegen vagyok, akinek a kért papírokból egyik sincs, viszont kiváló nulla negatív vére van, miért ne adhatnék belőle? Egyáltalában véve nem mindegy, hogy ki a fene vagyok, amíg a vérem rendben van?!

Ha netán valaki komolyan kezdeni akar valamit a helyzettel, nem kamionokkal kéne rohangálni, hanem megoldani, hogy az ember iskolából, munkából hazafele jövet mindenféle kerülők nélkül saccperkábé öt perc leforgása alatt vért tudjon adni. Tudniillik senki sem szeret egésznapos programot csinálni még a jótékonykodásból sem. Mert szokott jobb dolga is lenni az embernek. Ha meg még nem is tud adni, az meg sőt még sok. Privatizálni kéne ezt is, és a vér literjeiért fizetni. Biztos vagyok benne, hogy egy hónap alatt meg lenne oldva ez a hatalmas vérválság, amiben benne leledzünk.

 

 

Kommentezők kedvéért: tudom, hogy mindkét esetben én voltam a hibás, elismerem, de nem gondolom, hogy ennek így kéne működnie.

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://masikmagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr59580441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KörteM · http://magyarbeteg.blog.hu 2008.07.22. 19:26:17

SZia! Igazamiigaz, az ember hajlamos az adakozásra. Nekem május 1.-én 3órámba került egy hasonló döntés, ebből csak negyed óra volt maga a vérvétel. Nem csak a Karolina úton van viszont véradásra lehetőséged, a Délpesti és Péterfy is a rendelkezésedre áll, bár szintén csak kismama-műszakban. Egyetértek veled, hogy érdemes volna korszerűsíteni, vagy akár a munkahelyekhez közelebb vinni, de azért ne gondold, hogy olcsó mulatság volna a város sok pontján folyamatosan jelen lennie a vérellátó szolgálatnak. Szerintem mind mindig, vagy mint régen volt, hogy 3-4 havonként kimentek a nagy szövetkezetekhez állami cégekhez, az jól működött, csak ma már kicsit más szerkezetű a munkaerőpiac. Ettől függetlenül, úgy tudom, hogy nyitottak erre a lehetőségre, csak szólni kell, szervezni kell, talán a HR-osztályokhoz tartozik ez a kérdés.
Vért adni egyébként évente azt hiszem 3x szabad....

ekkerjoz 2008.07.23. 07:15:22

Ne csodálkozzunk azon, hogy az egészségügy bürökráciában lepipál bármilyen hivatalt. Eszméletlen adminisztrációval dolgoznak, ismerek olyan kórházat, ahol az adminisztrációs és műszaki személyzet létszáma nagyobb, mint az egészségügyi végzettségűeké.
Már régóta nem adok vért gyűjtőhelyen, képtelenség ugyanis. Ha hívnak, megyek, de többnyire nagyobb cégekhez, rendezvényekre kihelyezett véradásokra hívnak. Valahogy ott flottul sikerül intézni a dolgot. Először furcsa volt, hogy ökörsütés, meg vattacukorárús mellet adtunk vért, sátorban, de végül is oda kell menni kérni, ahol sokan tudnak adni.
Kötekedés:
Azt nem értem, minek ragaszkodtak a tajkártyához, név-lakcím alapján is azonosít a rendszer...

Garabonciás 2008.07.23. 11:36:07

A tajkártyamániával nekem is meggyűlt a bajom, pedig minden további nélkül be tudtam volna diktálni a számot. Érdekes, hogy a nagy adminisztráció ellenére (vagy épp miatta?) is milyen szervezetlennek tűnnek ezek a rendszerek.

fira 2008.07.23. 23:01:43

nemtom, én eddig mindig simán adtam vért, több helyen is a Blahán nem javasolom a véradó buszt, mert az íróval ellentétben a hajléktalanok sorban állnak!!!! csak kicsit nyomasztó meg minden közöttük sorakozni, mikor nem tudnak nyugton várni, és hangoskodnak, zavargásznak pedig tág a tűréshatárom... azóta csak kórházban adok...

stapi 2008.07.24. 19:37:12

Ó, üdv Nektek és köszönöm a hasznos leírást. Csak röviden benéztem az egyik fórumra, amikor láttam D.Z. morfondírozását.
A napokban gondoltam én is a véradásra, de semmi esélyem: mint külföldi semmilyen okmánnyal nem rendelkezek az említettekböl.Igen , a TAJ kártya hiánya miatt már küldtek el orvosi rendelöböl....
Nem is csoda, ha elmegy az embereknek a kedvük a véradástol.

OK, akkor meg se próbálom.
üdv mindenkinek
s.

shenk 2008.07.25. 16:23:10

Én adnék szívesen vért, csak sajnos legutóbb már vérvételkor, amikor alig vettek le két kicsi fiolával, akkor is utána vagy fél órán keresztül ültem és szédültem, mire annyira össze tudtam magam szedni, hogy járjak. :( Egyszer talán azért megpróbálom, hátha nem ájulok el :D

ekkerjoz 2008.07.29. 13:09:40

A csuda tudja miért, én hol elgyengülök, hol nem, ha egyedül hagynak akkor az nem esik jól. Legutóbb kutya bajom nem volt, de előtte alig találtak bennem vérnyomást, annyira leesett. Azért azt a két-három deciliter vért is megköszönték. Csak picit letoltak, miért nem mondtam, hogy rosszul leszek. Persze, honnan lehetne ezt előre tudni..?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.07.31. 22:49:13

Néhány évvel ezelőtt egy unalmas vasárnap délelőtt megkérdezték vendéglátóim nincs e kedvem vért adni. Merthogy Ök most éppen odamennének. Velük mentem. Megvoizsgált egy hatalmas fekete ember, adott valami rózsaszín igyazolványt vércsoportról sidáról, hogy nincs, és llevettek annyi vért amennyit gondoltak.Kaptam érte egy kulcsrartót. Ennyire egyszerű. Máshol.

Renoir 2008.11.07. 14:29:29

Sziasztok! Én aktív véradó vagyok már évek óta, sosem szerettem igazából a sőrt de mindig azt kértem, valakinek elajándékoztam :) mindig sok rá a jelentkező :) Egyébként, kedves D. Z. ha végre sikerülne vért adnód :) akármilyen kálvária útján, akkor már regisztrálnak a rendszerben, és régen táviratban, ma már felhívnak telefonon, hogy mikor van véradás. Mellesleg az évi 3szori véradás hülyeség :) A férfiak 59 nap szünetet tartanak két varadás között, a nőkét nem tudom, de ők ritkábban mehetnek (lehet hogy itt igaz az évi 3 alkalom)

Azért fuss neki mégegyszer :) És ne egy mozgó Ikarusnak, hogy "az aszfaltról szívják fel a véredet" :)

Üdv Renoir
süti beállítások módosítása